ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی جدید در بندر نوشهر

ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی جدید در بندر نوشهر

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به عقد قرارداد با سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ساخت کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کلنگ زنی این پروژه در سال گذشته گفت: با به ثمر نشستن این کارخانه به عنوان نخستین کارخانه تولید کیت و تجهیزات آزمایشگاهی خاورمیانه که با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی انجام خواهد شد برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیا کجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، گفت: بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی منطقه است و بحث لایروبی برای این بندر بسیار مهم است به طوری که در روز معارفه ام نیز به این موضوع به عنوان دغدغه نخست خودم در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اشاره کردم.

کیاکجوری افزود: اسکله، انبار و گِیت و دیگر امکانات داشته باشیم اما آبراه و حوضچه مناسبی برای ورود و خروج آسان کشتی های تجاری نداشته باشیم بی فایده است و تخلیه و بارگیری انجام نخواهد شد.

وی عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته و حمایت های مسؤولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی، اکنون بنادر مازندران به ویژه بندر نوشهر از شرایط نامطلوب چند ماه گذشته فاصله گرفته است و تا حدودی از شرایط بحرانی دور شدیم هر چند با توجه به مشکلات ناشی از کاهش تراز آب دریای کاسپین، هنوز نیاز به کار بیشتری در این زمینه داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در ادامه از افزایش ۹۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال گذشته در بنادر مازندران خبر داد و گفت: این موفقیت با همان امکانات قبلی که در اختیار داشتیم، حاصل شد و همچنین عملکرد اداره کل در بندر نوشهر نیز از رشد ۷۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین با اشاره به عقد قرارداد با سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ساخت کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کلنگ زنی این پروژه در دهه فجر سال گذشته در بندر نوشهر گفت: با به ثمر نشستن این کارخانه به عنوان نخستین کارخانه تولید کیت و تجهیزات آزمایشگاهی خاورمیانه که با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی انجام خواهد شد برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران،پیگیری الحاق اراضی پشتیبانی ۲۰۰ هکتاری مصوب هیأت وزیران به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام اداره کل برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تکمیل و بهره برداری پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی، شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های دریایی و بندری در این بندر با سابقه باشیم.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85199106

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50640