اولین شناور تفریحی نوشهر به آب انداخته شد

اولین شناور تفریحی نوشهر به آب انداخته شد

اولین قایق تفریحی نوشهر جهت تست و آماده سازی به منظور ارائه خدمات به میهمانان نوروزی به آب انداخته شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری دهم دریا؛ اجرای طرح گردشگری دریایی برای استفاده بهینه گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی به ویژه دریای خزر یکی از آرزوهای دیرینه مسافران، گردشگران و مردم خطه شمال کشور به ویژه مازندران بوده است. استان و تحقق این مهم با تشکیل دولت سیزدهم توسط مسئولان. استان به ویژه استاندار مازندران پیگیری شده است.

این اتوبوس مسافربری تفریحی و دریایی در 2 طبقه از آبهای ساحلی دریای خزر در استان مازندران با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی مهرماه امسال از جنوب کشور وارد بندر نوشهر شد و قرار است مورد استفاده گردشگران و گردشگران قرار گیرد. مسافران دریا دوست پس از مسافرگیری در بندر نوشهر. برای گشت زنی در آب های ساحلی خزر حوزه استحفاظی مازندران.

سرمایه گذار و مالک این اتوبوس تفریحی و دریایی امروز با تایید این خبر گفت: این اتوبوس از مهرماه پس از انتقال از جنوب کشور به شمال بندر نوشهر پیگیر مسائل اداری بوده است. نوع کاربری آن از دریایی تا مسافربری است و همچنین این اتوبوس تجهیز شد و به لطف خدا این پیگیری ها نتیجه داد و امروز برای انجام مراحل آزمایشی از رامسر به امیرآباد در آب های ساحلی نوشهر راه اندازی شد.

محمد عقیشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون شرکت های مربوطه برای انجام آزمایشات وارد نوشهر شده اند و قرار است سفرهای دریایی را در چند مرحله از رامسر تا امیرآباد انجام دهند که هفت ساعت طول می کشد و بر اساس برنامه ها قرار است این اتوبوس برای خدمات رسانی به مهمانان نوروزی با حضور مسئولان استانی از جمله استاندار افتتاح شود.

وی بیان کرد: این اتوبوس در گذشته در بندر جاسک کیش 2 طبقه بوده و ظرفیت جابجایی حداقل 70 مسافر را دارد و دارای یک واحد پذیرایی با ظرفیت حداقل 25 نفر و دارای جت اسکی به طول حدود 20 متر است. . عرض آن پنج متر و وزن آن 20 تن است. در سال 2012 ساخته شده و سازنده آن امارات است.

صاحب این اتوبوس گفت: این اتوبوس در مسیر دریای خزر می تواند حدود 50 کیلومتر در ساعت حرکت کند و مبدأ حرکت آن از بندر نوشهر است و بیشتر در داخل استان قابل استفاده است.

وی از حمایت و همکاری مسئولان به ویژه مدیرکل بنادر و استان مازندران برای صدور مجوز انتقال این اتوبوس به شهرستان نوشهر قدردانی کرد.

منطقه ساحلی رامسر تا فرح آباد به طول حدود 300 کیلومتر زیر نظر اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران و بقیه آبهای ساحلی استان زیر نظر اداره بنادر و دریانوردی امیرآباد است. مدیریت.

استان مازندران با توجه به موقعیت‌های ممتاز خود در حوزه گردشگری، آثار طبیعی و تاریخی، در تمام فصول سال پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر بوده و مستعد کسب درآمد از روش‌های اقتصاد دریامحور است که طبق یک بررسی، حدود 90 درصد از مسافران و گردشگران مایل به بهره مندی هستند. از دریا و جنگل های هیرکانی به دشت شمالی و این استان سرسبز روی می آورند.

بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی شش ماهه نخست امسال 85 میلیون نفر در استان شب اقامت داشته اند.

هم اکنون مسافران و گردشگران از طریق دریا در مازندران با شناورهای دریایی مانند جت اسکی و قایق تردد می کنند و در نوروز امسال حداقل 20 هزار مسافر با بیش از 2000 قایق و قایق در دریای خزر در مازندران جابجا شدند.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1368

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45058