اولین دوره آموزشی کاربردی چارترینگ پیشرفته در مرکز آموزش انجمن برگزار شد

اولین دوره آموزشی کاربردی چارترینگ پیشرفته در مرکز آموزش انجمن برگزار شد

فرداد فیروزپور مدرس انجمن کشتیرانی ایران و مرکز آموزش خدمات مرتبط در گفتگو با خبرنگار سی نیوز در خصوص برگزاری دوره آموزشی چارترینگ پیشرفته گفت: با توجه به ماهیت این دوره، دانش پژوهان شرکت کننده باید اطلاعات اولیه کشتی را داشته باشند. مباحث ارائه شده در این دوره در مورد اجاره شناورها، نحوه صحیح مذاکره و دریافت اطلاعات از صاحبان کالا، شناورها و مالکان و اینکه پس از پردازش چه اطلاعاتی در اختیار صاحب کشتی قرار دهد می باشد. یعنی ما فقط نقش یک فورواردر نداریم که اطلاعات را از دپارتمان کانتینر و خط بگیریم و به مشتری ارائه کنیم.

وی درباره اهداف مهم این دوره آموزشی افزود: در این دوره سعی می شود چارترینگ و چارترینگ اوت یعنی اجاره و سپس اجاره را آموزش دهیم. زمانی که دانش پژوه این توانایی ها را بیاموزد، طبیعتاً کار دلالی و لیزینگ و تمام مواردی که برای اجاره بار فله یا اجاره کشتی لازم است، در آن لحاظ می شود.

فیروزپور درباره چالش های آموزشی و استقبال طلاب گفت: مشکل اصلی ما این است که دانش پژوهان این دوره از جنبه کانتینری کالا (تجارت و محموله کانتینری) بیشتر اطلاع دارند و اطلاعات زیادی از کشتی ندارند. یعنی حتی با ساختار کشتی هم آشنایی ندارند. خوشبختانه دانش پژوهان علاقه زیادی به حضور در دوره آموزشی چارترینگ پیشرفته نشان دادند و سعی می کنیم تا جایی که وقت داریم آموزش های جامعی ارائه دهیم.

مدرس مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران توضیح داد: این دوره برای اولین بار برگزار می شود و قبلا چارترینگ شناور با سیلابس های محدودتری برگزار می شد. خوشبختانه با راه حلی که مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران یافته است، دوره تکمیلی طراحی و اجرا می شود.

وی ضمن تشکر از خانم بن فیری مدیر مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و همکارانشان در برگزاری این دوره آموزشی کاربردی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم دوره های بعدی با زمان بیشتری برای پاسخگویی به سوالات فراوان برنامه ریزی شود. علم هم باشیم.

تولید و انتشار اخبار اختصاصی: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47669