انجمن کشتیرانی از برنامه ویژه سازمان بنادر برای فعال سازی منظم خطوط لاینری استقبال کرد

انجمن کشتیرانی از برنامه ویژه سازمان بنادر برای فعال سازی منظم خطوط لاینری استقبال کرد

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از برنامه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای فعال سازی منظم خطوط خطی استقبال کرد و گفت: در این راستا نیازمند حمایت همه جانبه دولت و حاکمیت هستیم.

به گزارش سی نیوز، مسعود پلمه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ضرورت ایجاد خطوط منظم کشتیرانی و برنامه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: خطوط کشتیرانی منظم (لاینر) هستند. رایج ترین نوع حمل و نقل دریایی و در مسیرها معمولاً تعریف می شود و از طریق آن یک یا چند شرکت کشتیرانی عملیات حمل و نقل دریایی را با اجماع فعالیت ها انجام می دهند.

وی افزود: در عین حال باید توجه داشته باشیم که خطوط کشتیرانی منظم، فرآیند حمل کالا از طریق دریا در مکان از پیش تعیین شده و زمان از پیش تعیین شده را در نظر می گیرند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه پویایی حمل و نقل دریایی و فعالیت مستمر خطوط لاینری تعداد فعالان موثر در حمل و نقل دریایی را افزایش می دهد، تصریح کرد: این موضوع رقابت تجاری مثبت را افزایش داده و شاهد افزایش سهم بازار باشد

این فعال دریایی کشور با اشاره به اینکه فعالیت خطوط منظم کشتیرانی منجر به کاهش هزینه ها نیز می شود، گفت: علاوه بر این، فعالیت مستمر خطوط خطی به طور موثر با اقدامات انتحاری کشورهای خارجی به دلیل تحمیل شده مقابله می کند. تحریم ها.

به گفته پالمه؛ فعالیت منظم خطوط خطی مستلزم حمایت چندجانبه دولت، دولت و سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: شرکت‌های کشتیرانی و خدمات مرتبط ایران و سایر فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل دریایی نیز برعهده خواهند داشت. اقدامات لازم در صورت احراز شرایط بنادر شمالی و جنوبی کشور در دستور کار قرار می گیرد و خطوط خطی را در اشکال مختلف کانتینری و غیرکانتینری در شمال و جنوب کشور ارائه می کنند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از فعالیت خطوط لاینر مهم و ضروری است و باید با جدیت دنبال شود، گفت: باید شاهد حمایت های چند جانبه باشیم. راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی در ایران». بنادر کشور باشیم و از ظرفیت شرکت های کشتیرانی در این مسیر به نحو مطلوب استفاده کنیم.

بازنشر: سی نیوز

منبع خبر: https://www.pmo.ir/fa/news/61243/

لینک کوتاه:https://seanews.ir/42504