انجام موفقیت‌آمیز ممیزی آزمایشی بندری و دریایی بر اساس آیین‌نامه IMO

انجام موفقیت‌آمیز ممیزی آزمایشی بندری و دریایی بر اساس آیین‌نامه IMO

مراسم اختتامیه ممیزی آزمایشی سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس استانداردها و مقررات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) با حضور مجید علینازی، عضو هیئت عامل و معاون امور دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد. سازمان.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این مراسم که با حضور حسابرسان، حسابرسان ارشد، کارشناسان و مدیران بنادر و دریانوردی برگزار شد، معاون امور دریایی رئیس جمهور ضمن فراخوان آزمایشی AIMO طرح ممیزی مهم و موثر تاکید کرد: پس از اجرای موفقیت آمیز ممیزی ها، اجرای اقدامات اصلاحی و اصلاحی و بهبود مستمر باید به سرعت آغاز شود.

علینازی در خصوص چالش کمبود نیروی انسانی متخصص برای انجام ممیزی و اصلاح الزامات AIMO گفت: علیرغم محدودیت های ناشی از جذب و استخدام در دستگاه های اجرایی، از سایر پتانسیل های موجود نیروی انسانی مانند بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های اجرایی بهره مند خواهیم شد. مشاوران و پیمانکاران برای این منظور.

در این رویداد علی اکبر مرزبان از اجرای ممیزی بندری به عنوان اقدام تکمیلی ممیزی آزمایشی در تیرماه امسال خبر داد و گفت: ممیزی تکمیلی از اواسط تیرماه آغاز و ظرف مدت یک ماه در استان های ساحلی کشور به پایان می رسد. کشور.

علی مرادی رئیس اداره حسابرسی و بررسی حوادث نیز طی سه هفته ممیزی آزمایشی توسط 6 تیم حسابرسی انجام داد و افزود: هدف از این ممیزی ارزیابی اجرای کنوانسیون ها، پروتکل ها و مقررات مصوب سازمان جهانی دریانوردی است. ، که سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی. کشور به اجرای آنها متعهد است.

وی با اشاره به استراتژی ملی دریانوردی ایران در پروژه آزمایشی ممیزی بندری و دریایی خاطرنشان کرد: ممیزی آزمایشی بندر و دریایی در راستای آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ممیزی اصلی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) انجام شده است. ) در سال 2024.

به گفته مرادی، 15 یافته و یک مشاهده نتیجه اجرای طرح آزمایشی ممیزی دریا و بندر بوده که باید با تشکیل کارگروه ویژه و اتخاذ تدابیر اصلاحی، نواقص شناسایی شده در مسیر بهبود مستمر قرار گیرد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63178

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48470