انجام مطالعات جانمایی پیشنهاد ایجاد بندری جدید در منطقه کوه مبارک دریای عمان

انجام مطالعات جانمایی پیشنهاد ایجاد بندری جدید در منطقه کوه مبارک دریای عمان

معاون حمل و نقل بندر چابهار با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور در فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به آن در سیاست های کلی برنامه پنج ساله هفتم توسعه، از حمل مطالعات مکان یابی بندر جدید در سواحل دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در منطقه کوه مبارک نزدیک میدان نفتی و پالایشگاه جاسک.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد ساحلی در فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به آن در سیاست های کلی پنج کشور هفتم گفت: -برنامه توسعه سالانه و تحقق آن در طرح جامع. حمل و نقل کشور تصریح کرد: در گذشته طرح جامع بنادر تجاری کشور تقاضای تخلیه و بارگیری این بنادر را تا افق 1404 برآورد کرده است که برنامه و برآورد تقاضای آن تا سال 1414 در دستور کار قرار گرفته است. . همچنین مطالعات دیگری در خصوص برآورد تقاضای بنادر (زیر) کوچک کشور توسط سازمان مذکور انجام شده است که این سند با افق پیش بینی شده در طرح جامع حمل و نقل کشور سازگار است.

وی اعلام کرد: توجه ویژه به توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از سیاست های نظام از نکاتی است که ضرورت ایجاد بندری جدید در سواحل دریای عمان علاوه بر بندر چابهار از نظر فنی و فنی را نشان می دهد. دیدگاه اقتصادی به همین منظور مطالعات مکان یابی این بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده و پیشنهاد احداث بندری در منطقه کوه مبارک در مجاورت منطقه نفت و پالایشگاه جاسک را داده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی این بندر و برنامه های توسعه آتی سایر بنادر اصلی و فرعی کشور، در مرحله سوم طرح جامع حمل و نقل کشور (طراحی شبکه یکپارچه) ) شبکه پشت ساحلی جاده و ریل بهینه با توجه به تقاضای این بنادر طراحی می شود تا ارتباط بنادر با مناطق داخلی و نقاط فراسرزمینی را تسهیل کند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: http://news.mrud.ir/news/135593

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48170