امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی

تفاهم نامه ای با یک شرکت خصوصی فعال در این حوزه در مجتمع بندری انزلی برای احداث مرکز راه اندازی و تعمیر کشتی منعقد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان پس از امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: با توجه به تقاضای بالای خرید و ساخت کشتی در دریای خزر و همچنین سیاست های سازمان بنادر و کشتیرانی در خصوص نوسازی ناوگان تجاری شمال کشور، این تفاهم نامه با شرکت دریا بندر ناب کیش منعقد شد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه پس از فراخوان مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار با شرکتی مجرب و واجد شرایط منعقد شد، گفت: محیط زیست، قرارداد اجرای این پروژه منعقد خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر و با کاهش بروکراسی های اداری این پروژه را آغاز کنیم، تصریح کرد: پنج هکتار زمین برای اجرای فاز اول پروژه در نظر گرفته شده است که به زودی انجام خواهد شد. در فاز دوم توسعه یابد. زمین بیشتری نیز در نظر گرفته شده است.

یونسی با اشاره به میزان اشتغال پایدار این طرح تصریح کرد: بر اساس طرح توجیهی اولیه، در فاز اول، اشتغال مستقیم و دائمی حدود 300 نفر پیش بینی می شود، اما در ادامه پروژه، انتظار داریم این میزان تا افزایش به 2 برابر و تعداد نهایی اشتغال قطعا بیش از این مقدار است زیرا به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه می تواند صنعت استان گیلان را متحول کند و کمبود و مشکلات کشتی های باری و ناوگان حمل و نقل دریایی خزر را جبران کند، ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان گیلان قول مساعدی برای همکاری در این زمینه داده است. . و احساس می شود مشکل جدی برای اخذ مجوزهای زیست محیطی وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای این صنعت در مجتمع بندری انزلی شاهد آلودگی زیست محیطی خواهیم بود، تصریح کرد: کشتی سازی همانند صنایع پتروشیمی نیست و آلودگی خاصی وجود ندارد. در صنعت کشتی سازی و حتی آلودگی اندکی که ممکن است در اثر زنگ زدگی بدنه کشتی های تعمیری وجود داشته باشد نیز برطرف شده و طرح توجیهی برای آن وجود دارد تا در این زمینه آلودگی زیست محیطی نداشته باشیم. مجتمع

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63182

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48460