افزایش ۲ برابری ظرفیت بندر خرمشهر برای مراوده تجاری در منطقه

افزایش ۲ برابری ظرفیت بندر خرمشهر برای مراوده تجاری در منطقه

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: احداث پایانه کانتینری ظرفیت اسمی بندر خرمشهر را 2 برابر کرده و صادرات کالاهای یخچالی و فاسدشدنی به خلیج فارس را رونق داده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی گفت: پایانه کانتینری بندر خرمشهر به صورت شبانه روزی فعال است و ظرفیت تخلیه تمامی شناورهای بین المللی ورودی را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت های ایجاد شده مربوط به کانتینرهای یخچالی است، گفت: در پایانه کانتینری بندر خرمشهر ظرفیت 500 پلاک یخچال ایجاد شده و سالانه 500 هزار کانتینر TU از این بندر صادر می شود.

مدیر کل بندر و کشتیرانی خرمشهر گفت: ظرفیت اسمی بندر خرمشهر از 5 میلیون به 11 میلیون تن افزایش یافته است.

وی همچنین به ظرفیت مناسب ارائه شده از نظر ذخیره سازی و نگهداری کالا در این بندر اشاره کرد و ظرفیت فعلی بندر خرمشهر از نظر صادرات کالاهای یخچالی 200 کانتینر در روز است.

اسعدی بر به روز بودن امکانات مورد استفاده در ترمینال کانتینری برای جابجایی کالاهای خشک و یخچالی تاکید کرد و افزود: مهمترین کالاهای صادراتی بندر خرمشهر سبزی و کالای باری و خشک است و هم اکنون کالاهای فاسدشدنی روزانه از بندر خرمشهر بارگیری می شود. به آن کویت است.

وی در ادامه به ایجاد خطوط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و کویت برای حمل کانتینرهای خشک و یخچالی اشاره کرد و گفت: کانتینرهای یخچالی به صورت منظم و هفته ای دو بار به کویت حمل می شود و این امر موجب شده ظرفیت خوب و آمار صادراتی خوبی داشته باشد. است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با یادآوری اینکه رونق بندر تاثیر مستقیمی بر معیشت مردم به ویژه مردم منطقه و کاهش معضل بیکاری دارد، از حمایت تجار در این زمینه خبر داد. .

اسعدی بیان کرد: با توجه به استقبال صاحبان کالا، این بندر برای صاحبان کالایی که به طور مرتب از طریق این بندر به کویت صادرات دارند، امتیازات ویژه ای نیز در نظر گرفته و تسهیلات خوبی برای این منظور اختصاص می دهد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/131388

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46067