افزایش ۲۵۲ درصدی صادرات انواع کالا از بنادر مازندران

افزایش ۲۵۲ درصدی صادرات انواع کالا از بنادر مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و افزایش ۲۵۲درصدی صادرات انواع کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، سعید کیا کجوری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بخش ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری از رشد ۵۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند تصریح کرد: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در این بنادر و بهره گیری از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی ، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم نمایند.

به گفته وی محصولات کشاورزی، مواد معدنی و مواد غذایی از مهم ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات،کاغذ و مقوا،چوب و تخته از عمده ترین کالاهای وارداتی به این بنادر طی سه ماهه نخست امسال بوده است.

بندر نوشهر در حال حاضر با مساحت ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی ، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶۵۰۰ تن برخوردار است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85181782

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50064