افزایش ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در بندر بوشهر

افزایش ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش 22 درصدی تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در بندر بوشهر طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبناسب صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش های گسترده ای برای تقویت و توسعه زیرساخت های بندری استان بوشهر انجام شده و پروژه های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی از افزایش 22 درصدی بارگیری و تخلیه محموله های کانتینری بندر بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 29 میلیون و 870 هزار و 729 تن نفت و غیرنفتی به ثبت رسیده است. بارها در بنادر استان بوشهر تخلیه شد. و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به 106 هزار و 290 TEU عملیات کانتینری در نیمه نخست امسال افزود: در بخش تخلیه و بارگیری نفت 18.8 درصد رشد داشته است و در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی نیز نسبت به مدت مشابه 22.7 درصد رشد داشته است. سال گذشته بوده ایم.

کاهش سوانح دریایی

وی بیان کرد: چهار هزار و 934 میلیارد ریال در 10 سال گذشته توسط بخش خصوصی در بندر بوشهر سرمایه گذاری شده است که حاصل سرمایه گذاری شرکت های مختلف در حوزه کانتینری، دریایی، پایانه صادرات، نفت، بندر، و غیره.

شکیبی نسب یادآور شد: در 6 ماهه اول سال 1401 شاهد یک حادثه بندری بوده ایم در حالی که این تعداد در سال گذشته 4 مورد بود و در حوزه دریایی امسال نیز مانند سال گذشته شاهد دو حادثه دریایی بودیم.