افزایش حجم مبادلات تجاری بنادر بوشهر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس

افزایش حجم مبادلات تجاری بنادر بوشهر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش روابط تجاری با کشورهای همسایه گفت: فعالان اقتصادی استان بوشهر تبادلات تجاری قوی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارند و هم اکنون حجم زیادی از صادرات این استان به کشورهای همسایه است.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، احمد محمدی زاده در دیدار با سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه استان بوشهر بیش از 700 کیلومتر نوار ساحلی در خلیج فارس دارد، اظهار داشت: استان بوشهر بیش از 700 کیلومتر نوار ساحلی در خلیج فارس دارد.

وی بوشهر را قطب بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی دانست و گفت: 75 درصد گاز کشور از بوشهر و 90 درصد صادرات نفت از استان بوشهر است.

استاندار بوشهر 50 درصد تولیدات پتروشیمی کشور را متعلق به استان بوشهر عنوان کرد و گفت: با راه اندازی واحدهای پتروشیمی در حال احداث ظرفیت تولید پتروشیمی استان بوشهر افزایش می یابد.

محمدی زاده بیان کرد: نیکاراگوئه خریدار محصولات پتروشیمی استان بوشهر است و با این سفر حجم صادرات به این کشور افزایش می یابد.

وی به مزیت های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر 15 درصد خرمای کشور را تولید می کند و بیش از 40 رقم خرما در استان داریم که بسیار متنوع است.

استاندار بوشهر بیان کرد: 50 درصد تولید میگوی پرورشی در کشور مربوط به استان بوشهر است که امسال با توجه به افزایش سطح زیر کشت افزایش می یابد.

وی گفت: بوشهر آمادگی کامل برای افزایش مبادلات تجاری با نیکاراگوئه را دارد و سرمایه گذاران این کشور می توانند در بخش های کشاورزی، انرژی و آبزی پروری استان بوشهر نیز سرمایه گذاری کنند.

محمدی زاده تصریح کرد: با توجه به تولید گوشت مرغوب در نیکاراگوئه و قیمت مناسب، آمادگی داریم در صورت فراهم شدن شرایط، گوشت از این کشور تحت مراقبت های بهداشتی وارد کنیم.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95845

لینک کوتاه: https://seanews.ir/7171