افزایش تعداد سرویس‌های خطوط کشتیرانی کانتینری به شبه قاره هند و خاورمیانه

افزایش تعداد سرویس‌های خطوط کشتیرانی کانتینری به شبه قاره هند و خاورمیانه

بر اساس آخرین گزارش ماهانه Container xChange، خطوط کشتیرانی در حال تعریف و ایجاد خدمات جدید به شبه قاره هند و خاورمیانه هستند زیرا این مناطق مراکز جدیدی برای فعالیت تولیدکنندگان محصولات مختلف محسوب می شوند و زیرساخت های مناسبی برای حمایت از حمل و نقل دریایی وجود دارد.

به گزارش مانا، در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین آمریکا و چین، برخی از تولیدکنندگان پایگاه‌های خود را از چین به مناطق دیگری مانند شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی منتقل کرده‌اند.
اخیرا شرکت کشتیرانی کاسکو (چین) از خرید 375 میلیون دلاری 25 درصد از سهام ترمینال جدید کانتینری بندر «سخنه» مصر با ظرفیت 1.7 میلیون TEU به مدت 30 سال برای چینی ها خبر داد. برای بهره برداری از آن وجود دارد.

شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM از راه اندازی سرویس جدید بنگلادش-هند-خلیج فارس (BBIGEX) خبر داد که از 5 آوریل از بندر چیتاگونگ آغاز شده و بنگلادش و هند و خلیج فارس را با زمان ترانزیت بسیار سریع به یکدیگر متصل می کند. صادرات بنگلادش از چیتاگونگ ظرف 10 روز به ناواشیوا و موندرا در هند و جبل علی و ابوظبی در امارات ظرف 15 روز می رسد.
پلت فرم Container xChange همچنین بیان کرد که Maersk Line به بازارهای نوظهور آسیا و آفریقا در ترکیبی از شبه قاره هند، پاکستان، خاورمیانه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کنیا، ساحل عاج، کامرون، خدمات رسانی خواهد کرد. نیجریه، سنگال و غنا برای افزایش کارایی زنجیره تامین با دسترسی بهتر به مراکز تولیدی جدید در جهان، با سرویس IMEA ارتباط برقرار می کنند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95684

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47200