اعلام آمادگی عربستان، عمان، امارات و قطر برای سرمایه‌گذاری در ایران

اعلام آمادگی عربستان، عمان، امارات و قطر برای سرمایه‌گذاری در ایران

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره با عربستان برای توسعه تجارت دریایی خبر داد و گفت: امارات، قطر و عمان نیز برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری ترابران، مجید علینازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در زمینه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان با توجه به سیاست توسعه و احیای روابط. با ایران، بخش بزرگی از “این روابط به توسعه تجارت دریایی برمی گردد.”

وی ادامه داد: در این حوزه در حال تدوین و برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم جلسات مختلفی با هیئت های سعودی داشته باشیم، رفت و آمدهایی وجود دارد و در واقع در ماه های آینده برنامه راهبردی تدوین می شود. “

علینازی افزود: پس از این مرحله می توانیم طرح ها را در زمینه توسعه بنادر و خطوط کشتیرانی اجرا و عملیاتی کنیم.

عضو هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مشترک ایران و عربستان توسعه سرمایه گذاری در کشورهای یکدیگر است، افزود: هیئت اماراتی تمایل خود را برای توسعه اعلام کرده است. سرمایه گذاری در بنادر ایران همچنین این کشور تمایل خود را برای توسعه کریدور شمال-جنوب اعلام کرده است تا بتوانند کریدور مذکور را توسعه داده و به کشورهای CIS دسترسی داشته باشند.

وی از مذاکره با کشورهای عمان و قطر برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد و گفت: همچنین مذاکرات متعددی با کشورهای حوزه دریای خزر داشته ایم و کمیته های مختلفی در این زمینه تشکیل شده است.

خبر دریافت کرد

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://tarabaran.com/?p=31494

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47302