اعطای وام تعمیرات مدت‌دار با بهره‌کم به شناورهای از رده خارج شده

 اعطای وام تعمیرات مدت‌دار با بهره‌کم به شناورهای از رده خارج شده

عضو هیات مدیره و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی کرد در نوروز 1402 شاهد افزایش 10 درصدی سفرهای دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم و اعلام کرد: 64 فروند لندینگ کرافت، 2000 نفر. برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها، 48 فروند شناور مسافربری دریایی و 120 فروند شناور نجات برای انجام سفرهای دریایی نوروزی 1402 آماده خدمت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجیدعلی نازی با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیل و تامین ایمنی سفرهای دریایی گفت: در رابطه با سفرهای دریایی نوروز 1402، کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیل و تامین ایمنی سفرهای دریایی تشکیل شد. هم اکنون ادارات مربوطه در حالت آماده باش هستند و جلسات هماهنگی با تمامی نهادهای ارتش و کشور در دستور کار قرار دارد و فعالیت ها بر اساس دستورالعمل کمیته حمل و نقل دریایی پیش می رود.

2000 نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها

علی نازی با اشاره به اینکه 2 هزار نفر آماده بازرسی و کنترل ایمنی شناورها هستند، گفت: 120 فروند شناور امدادی برای شرایط بحران، اورژانس و واکنش سریع آماده شده و حدود 48 شناور مسافربری آماده خدمت هستند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به منظور افزایش ظرفیت مسافری دریایی کشور، اعطای وام تعمیر شناورهای از رده خارج شده را در دستور کار قرار داده است، اعلام کرد: در این راستا وام های بلندمدت با سود کم ارائه می شود. نرخ به صاحبان کشتی تعلق می گیرد. .

امکان جابجایی 2 هزار و 720 خودرو

وی ادامه داد: در این راستا حدود 64 فروند لندینگ کرافت با قابلیت حمل 2720 خودرو آماده شده و بازرسی های مربوط به ایمنی و کنترل شناورهای مسافری و تفریحی انجام شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شناورهای تفریحی به منظور تامین امنیت سفرها و حفظ جان مسافران دریایی به جلیقه نجات و حلقه نجات مجهز می شوند، گفت: و امکانات رفاهی داخل سالن ها اقدام کنید.

تمامی تمهیدات در زمینه ایمنی و رفاه دریانوردان انجام شده است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی تمهیدات در زمینه ایمنی و رفاه دریانوردان اندیشیده شده و تفاهم نامه ای نیز با سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور برای تخلیه دریا منعقد شده است. 3 فروند بالگرد در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان امداد و نجات مسافران دریایی و شناورهای مسافربری دریایی اقدامات لازم را انجام دهند.

علی نازی با اشاره به اینکه یک جایروپلن نیز برای رصد مداوم سواحل در بوشهر مستقر است، اظهار داشت: شناورهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای پاسخگویی سریع در مواقع ضروری در خدمت مردم هستند.

افزایش 10 درصدی در سفرهای دریایی نوروز 1402 برآورد شده است

وی در خصوص پیش بینی سفرهای دریایی در نوروز 1402 گفت: بر اساس یافته ها با توجه به فرونشست شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته، افزایش 10 درصدی سفرهای دریایی در نوروز 1402 را پیش بینی کرده ایم. نسبت به سال گذشته یکسان باشد.

شماره تلفن اورژانس 1550

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن اضطراری 1550 مربوط به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده و به صورت 24 ساعته در استان های ساحلی کشور فعالیت می کند، گفت: مردم می توانند با حراست همکاری کنند. پرسنل در صورت بروز حادثه دریایی.” و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع فراهم می کند.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61978/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44784