استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریاپایه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور

استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریاپایه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار نوروزی با مسئولان و مسئولان نظام بر استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریامحور و کریدور شمال به جنوب برای بهبود اقتصاد کشور تاکید کردند. و خواستار توجه مسئولان به این حوزه و پیگیری جدی آن تا حصول نتیجه شد. تبدیل شد

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در دیدار نوروزی مسئولان و مسئولان این سیستم، در مورد استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد مبتنی بر دریا و همچنین کریدور. شمال و جنوب بر بهبود اقتصاد کشور تاکید کردند و خواستار تمرکز مسئولان در این حوزه و پیگیری جدی آن تا حصول نتیجه شدند.

وی در بخشی از سخنان خود در این زمینه خطاب به مسئولان اینگونه بیان کرد: موضوع دیگر اقتصاد فراساحلی است که اخیراً به ما گزارش می دهند و بارها پیشنهاد می کنند؛ درست است.

دریا مرکز برکت است، خوشبختانه دست ما از نظر دریا باز است. ما در جنوب کشور و در شمال کشور دریا داریم. اقتصادهای مبتنی بر دریا، اقتصادهای بسیار مبارکی هستند. یکی این است؛ به این توجه کنید. لوازم جانبی دارد [که باید] بیایید به آن چیزها متعهد شویم، آنها را دنبال کنیم، دنبال کنیم.

یکی بحث مسیر شمال به جنوب است که از قدیم در کشور مطرح بوده و درست است. این باید انجام شود. اکنون رقابتی در کشورها برای مسیرهای تجاری بین المللی از درون خودشان وجود دارد [عبور دهند]. این کشور از درون خودش می خواهد این کار را بکند، آن کشور از درون خودش می خواهد این کار را بکند.

ما در یک مکان حساس هستیم. مکان ما از نظر جغرافیایی بسیار حساس است. یعنی هیچ کشوری در این منطقه وجود ندارد که چنین موقعیت ممتازی داشته باشد. موقعیت ما ممتاز است. این مسیر شمال به جنوب [توسعه بدهیم]; البته راه های دیگری هم وجود دارد [مانند] شرق و غرب [ولی] مهمترین چیز این است. مسیر شمال به جنوب را که داوطلب هم دارد را دنبال کنیم. برخی از دولت های خارجی هستند که می توانند در این زمینه همکاری کنند. این را دنبال کن.”

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/131104

منبع عکس: https://www.leader.ir/fa/pictures/album/2552/grid?img=75092_859.jpg

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45776