استاندار بوشهر: اقتصاد دریا محور خلیج فارس هنوز ظرفیت‌های باقیمانده بسیاری دارد

استاندار بوشهر: اقتصاد دریا محور خلیج فارس هنوز ظرفیت‌های باقیمانده بسیاری دارد

استاندار بوشهر گفت: اقتصاد دریامحور خلیج فارس همچنان ظرفیت های باقیمانده بسیاری دارد و همگام با نیروی دریایی کشور رشد نکرده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: نیروی نظامی ایران قبل از انقلاب اسلامی وابسته به حوزه دریا بود اما امروز به قدرت بازدارندگی دست یافته است که این توانمندی است. اجازه نمی دهد دشمنان وارد عمل شوند.

وی افزود: امروز بخشی از توان داخلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خارج از خلیج فارس و فراتر از اقیانوس ها و به سمت دریای مدیترانه هدایت شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: نیروی نظامی ایران اسلامی از بخش اقتصادی دریامحور جلوتر است و باید در این زمینه تحقیقات و اقدام بیشتری صورت گیرد.

محمدی زاده با بیان اینکه حدود 70 درصد جمعیت جهان در سواحل مستقر هستند، ادامه داد: سرچشمه های پیشرفت و توسعه ایران در دریا و سواحل خلیج فارس است و نفت، گاز و پتروشیمی پیشران این توسعه هستند. .

وی گفت: امروز هزینه های سنگین جابجایی، شکل گیری صنایع پایین دستی نفت و گاز در سواحل خلیج فارس را اجتناب ناپذیر کرده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: برخی از کشورهای منطقه ظرفیت هفت میلیون مترمکعب شیرین سازی آب دریا را دارند که ایران تا رسیدن به آن فاصله زیادی دارد.

محمدی زاده با اشاره به 8 میلیون گردشگر استان در سال گفت: گردشگری دریایی به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصاد دریامحور بوشهر هنوز شکل نگرفته است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پژوهشگران و اساتید دانشگاه خلیج فارس مطالعاتی در خصوص رشد اقتصاد دریامحور صنعت و تجارت در استان بوشهر انجام داده اند که باید در آینده شمال اروپا با حضور فعالان اقتصادی مطرح و به نتیجه برسد. صنعتگران و متفکران

وی خلیج فارس را یکی از مولفه های وحدت و همبستگی ایران اسلامی دانست و گفت: ملت ایران با تعصب در این زمینه در مقابل تعرض به آن انگیزه دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMkjB

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46861