ارتقا و بهبود وضعیت 22درصدی شاخص های ایمنی عملیات بندری در بنادر کشور

ارتقا و بهبود وضعیت 22درصدی شاخص های ایمنی عملیات بندری در بنادر کشور

در همایش ارتقای ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری فرصت مهمی برای گفت و گو با کارشناسان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان مسئول ایجاد شد.

در ادامه شما را به خواندن گفتگوی کوتاه خبرنگار سی نیوز با دکتر عبدالله جعفری مدیر HSE سازمان بنادر و دریانوردی دعوت می کنیم.

مهمترین اقدامات میدانی HSE درگاه های نگهداری و حمل کالاهای خطرناک کدامند؟

مدیریت HSE سازمان بنادر به عنوان متولی امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست کلیه بنادر و شرکت های خصوصی فعال در بنادر طی منشور راهبردی اقدامات، اهداف، انتظارات و نقشه راه را به ویژه برای سال 1402 تدوین کرده است. از طریق مکاتبات رسمی به کل بنادر اعلام شده و به زودی در قالب کتاب در اختیار بنادر و شرکت های خصوصی قرار خواهد گرفت.

در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدامات متعددی با محوریت بخش خصوصی و فعالیت HSE شرکت های خصوصی در نظر گرفته شده است که انشاالله موجب ارتقای وضعیت ایمنی بنادر خواهد شد.

تاکید ما بر کنترل، حذف یا به صفر رساندن حوادث انسانی ناشی از کار با انجام مدیریت و ارزیابی ریسک، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در زمینه های مختلف HSE و همچنین ارزیابی شرکت های خصوصی از منظر شاخص های ایمنی، بهداشت و محیط زیست می باشد. سال 1402 یکی از مهمترین اهداف است.

در نتیجه اقدامات انجام شده در یک سال اخیر، مفتخریم اعلام کنیم که تمامی بنادر کشور نسبت به سال گذشته به بندری امن‌تر تبدیل شده‌اند و آمارها نشان می‌دهد که از حدود 24 درصد از تصادفات انسانی در این کشور جلوگیری کرده‌ایم. پورت ها حذف کردیم و کم کردیم.

13 درصد حوادث آتش سوزی کاهش یافته و 47 درصد حوادثی که پیامدهای شدید داشته اند در بنادر رفع شده است و خوشبختانه بر اساس شاخص های ایمنی بهره برداری بنادر، بنادر ما نسبت به سال گذشته 22 درصد پیشرفت داشته است.

به نظر شما دستاوردها و هدف کنفرانس برای ارتقای ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری چه خواهد بود؟

یکی از برنامه های پیش بینی شده در راستای توسعه فرهنگ ایمنی در جامعه بندری و دریایی از طریق مدیریت HSE و اداره کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، برگزاری نشست ها، گردهمایی ها و همایش های تخصصی و عمومی با حضور و مشارکت مدیران کارشناسان بنادر و شرکت های خصوصی تا بتوانیم اهداف، اقدامات و انتظارات را در طول این همایش ها ابلاغ کنیم و همچنین فرصتی برای دیدار با گروه های هدف از جامعه بندری و دریانوردی با موضوعات تخصصی و آشنایی با نقشه راه داشته باشیم. سازمان بنادر

قطعا این نوع همایش ها و نشست ها در سال جاری و سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم این آگاهی را در بدنه جامعه بندری و دریانوردی هر چه بیشتر ایجاد کنیم و فرهنگ ایمنی را برای داشتن بنادر ایمن نهادینه کنیم.

انتشار اختصاصی: دریا نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49575