ارتقاء توان جستجو و نجات دریایی با بهره‌گیری از ۳ فروند بالگرد

ارتقاء توان جستجو و نجات دریایی با بهره‌گیری از ۳ فروند بالگرد

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی نادر پسنده گفت: بر اساس توافق صورت گرفته سه فروند بالگرد امدادی هلال احمر در شهرهای اهواز، بوشهر و بندرعباس مستقر هستند و در صورت نیاز آماده ارائه خدمات دریایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پنده در نشست تخصصی مشترک در حوزه جستجو و نجات دریایی و هوایی در بندرعباس گفت: در راستای تصمیمات اتخاذ شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی معاون امور دریایی سازمان بنادر به همراه رئیس هلال احمر کشور، سه فروند بالگرد امدادی هلال احمر در اهواز، بوشهر و بندرعباس مستقر و آماده خدمات دریایی هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نشست مشترک با معاون بهره برداری فرودگاه های هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای توان جستجو و نجات سوانح هوایی در دریا با توجه به تعداد کریدورهای هوایی بر فراز آب ها. این نشست تخصصی مشترک زیر نظر بنادر و دریانوردی برگزار شد.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، هدف از برگزاری این نشست را پاسخگویی مناسب به سوانح هوایی در دریا و افزایش تعاملات و به روز رسانی دستورالعمل های عملیاتی عنوان کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد در این نشست هوایی و دریایی برگزار شود. آموزش کارشناسان مربوطه و برگزاری مانورهای آمادگی مشترک در اولویت برنامه ریزی.

پنده با بیان اینکه استان هرمزگان قطب سفر و گردشگری کشور در حوزه دریایی است و تمامی سفرهای دریایی خودرویی که با استفاده از لندینگ کرافت شکل می گیرد مربوط به این استان است. وی افزود: تلاش شبانه روزی همکاران و تعامل سازنده بین سازمان های دریایی و سرعت عمل تیم های امدادی است که سفرهای دریایی را ایمن، خاطره انگیز و شاد می کند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/130705

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45742