ارتفاع موج در دریای خزر به ۲.۵ متر می رسد

ارتفاع موج در دریای خزر به ۲.۵ متر می رسد

هواشناسی مازندران با اعلام هشدار تراز زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب های ساحلی این استان از صبح دوشنبه تا عصر چهارشنبه هفته جاری ناامن است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، کارشناس هواشناسی مازندران اعلام کرد: با جریان شمالی هوا و عبور امواج از سطح میانی جو، دریای خزر از صبح روز دوشنبه تا عصر چهارشنبه مواج با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود. و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست. ناامن می شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد: سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است، نواحی ساحلی و دور از ساحل را تحت تأثیر قرار می دهد و حداکثر سرعت باد در نواحی نزدیک به ساحل تا 10 متر بر ثانیه و در مناطق دور از دریا می باشد. ساحل تا 12 متر. در عرض چند ثانیه به شمال و شمال غرب خواهد رسید.

بر اساس پیش بینی هواشناسی، حداکثر ارتفاع موج از صبح روز دوشنبه تا عصر چهارشنبه در مناطق نزدیک به ساحل تا 1.8 متر و در مناطق دور از ساحل تا 2.5 متر خواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد: این وضعیت جوی دریا علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث شکستن تورهای ماهیگیری به ویژه تورهای پرنده و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی می شود.

در این هشدار به مسافران و علاقه مندان به دریا توصیه می شود در این مدت از فعالیت های تفریحی خودداری کنند و به صیادان و فعالان شیلات نیز از حضور در دریا خودداری کنند.

مازندران حدود 480 کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که در بین سه استان شمالی این دریا بزرگترین است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود، باران با کاهش دما و در مناطق کوهستانی با بارش برف و باران و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری، سه شنبه نیمه ابری گاهی ابری به ویژه در مناطق غربی استان با بارش باران پراکنده و در روز چهارشنبه نیز در نواحی غربی استان ابری همراه با بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما و در مناطق کوهستانی همراه با برف و در نیمه شرقی نیمه ابری و ابری همراه با بارش پراکنده در بعد از ظهر.

وضعیت جوی استان در روز پنجشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با افت دما، بارش باران و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش برف پیش بینی می شود.