احیای دبیرخانه مشترک انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی سراسر کشور

احیای دبیرخانه مشترک انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی سراسر کشور

دومین گردهمایی مشترک انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور پس از پنج سال به میزبانی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی در تاریخ 22 دی ماه 1401 و در محل این انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، در این جلسه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، رؤسا و دبیران انجمن های استان های شمال غرب، آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان حضور داشتند. ، سیستان و بلوچستان و اعضای هیئت مدیره انجمن خراسان رضوی. حضور داشتند، مباحث احیای دبیرخانه مشترک انجمن های صنفی حمل و نقل بین المللی استان ها برای پیگیری مطالبات مشترک ملی و همچنین تغییر آیین نامه طرح تضمین بیمه مطرح و حاضرین پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کردند.

در ابتدای این جلسه احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: در آذرماه سال 1395 جلسه ای مشابه با نمایندگان انجمن های استانی برگزار کردیم. هدف آن جلسه اتخاذ تدابیری در راستای منافع اعضا بود و در خصوص تصمیمات جلسه مذکور بیانیه ای تنظیم و مقرر شد این جلسات به صورت فصلی برگزار و دبیرخانه مشترک نیز پیگیری شود. در مورد این موضوع

زمانیان افزود: متأسفانه پس از یکی دو ماه با توجه به مسائلی که در انجمن ایرانیان پیش آمد، مفاد این بیانیه به فراموشی سپرده شد و به ناچار بار دیگر هر دستگاه استانی مشکلات خود را پیگیری کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری انتخابات دوره جدید انجمن ایران و انتخاب اعضای آن، مقرر شد یک بار دیگر جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن های استانی و همچنین دبیرکل کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شود. انجمن در خصوص موضوعاتی که نیاز به اجماع دارد بیانیه تهیه کند. و خط مشی دبیرخانه را تهیه و تعیین کند.

رئیس انجمن صنفی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به عدم استقبال از کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل بنا به دلایلی افزود: امیدواریم با حضور 8 تشکل از سراسر کشور پیگیری های ملی مشترک انجام شود. مسائل، دبیرخانه مشترکی برای جلوگیری از گسترش نظارت تشکیل خواهد شد و به نوعی باید این دبیرخانه احیا شود.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مفاد بیانیه قبلی محقق نشده است، پیشنهاداتی برای الحاق به این بیانیه و تهیه بیانیه جدید ارائه کرد و اظهار داشت: لازم است جلسات دوره ای انجمن های کشور هر بار یک بار به میزبانی یکی از استان ها برگزار شود. 3 ماه. تشکیل شود.

زمانیان در خصوص آیین نامه 86 و 89 طرح ضمانت بیمه گفت: اگر قرار است این آیین نامه تغییر کند باید نظرات سازمان ها در آن لحاظ شود. پیشنهاد می کنیم نامه ای مشترک از طریق دبیرخانه با امضای تشکل ها به بیمه مرکزی ارسال شود و مطالباتی که در اینجا مطرح می شود مطرح شود.

وی تاکید کرد: در مجموع مفاتی که در چارچوب این بیانیه قرار می گیرد و به امضای حاضرین می رسد، عهدنامه تلقی می شود و انجمن ها باید پای آن ایستاده و با وجود همه تغییراتی که ممکن است در آن رخ دهد، آن را ملاک قرار دهند. هیئت مدیره آنها دادن

رئیس هیئت مدیره انجمن خراسان رضوی تصریح کرد: هر چه انجمن ها انسجام بیشتری داشته باشند، متولیان دولتی نمی توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند! وی برای پیگیری اقدامات جانبی در این زمینه از سوی انجمن خراسان اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این جلسه انجمن های صنفی حمل و نقل بین المللی سراسر کشور و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گرد هم آمدند و در پایان اجلاس یک روزه خود در مشهد مقدس بر لزوم توجه به محورهای مدیریتی و اجرایی زیر تاکید کردند. و لزوم توجه و حل آنها تاکید کردند:

1- همبستگی و اتحاد در راه ارتقای صنعت حمل و نقل و ترانزیت بین المللی کشور.
2- تلاش در جهت تامین و احقاق حقوق جمعی و فردی اعضا با تاکید بر حفظ و رعایت ارزشهای معنوی و اخلاق تجارت و جلوگیری از تخلفات و قانون گریزی.
3- الزام اعضا به رعایت قوانین و مقررات حرفه ای با مشتریان و جلوگیری از رقابت ناسالم
4- ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات و ارائه خدمات مطمئن، مناسب و ایمن
5- تعامل و همکاری مستمر انجمن های مذکور و همچنین همکاری با سایر اتحادیه های صنفی در زمینه حمل و نقل کشور و سایر کشورها در جهت ارتقای حقوق و منافع اعضا.
7- توجه به امر آموزش فعالان و مدیران حمل و نقل بین المللی کشور و اطلاع رسانی از آنچه در دنیای امروز می گذرد امری واجب و اجتناب ناپذیر است و باید در دستور کار تمامی انجمن ها قرار گیرد.
8- محل منشی خانه مشترک به صورت مستقل در انجمن ایران و با مسئولیت دبیری آقای تذفیان خواهد بود.
9- مقرر شد جلسات انجمن ها هر سه ماه یکبار تشکیل شود.
10- منشی خانه موارد منعکس شده توسط اعضا را پیگیری و موظف است نتیجه را به اطلاع اعضا برساند.
11- تشکیل گروه مجازی جهت انعکاس نظرات و پیشنهادات

امضاکنندگان این بیانیه در پایان ضمن اعلام همبستگی صنفی و حرفه ای ابراز امیدواری کردند که تمامی دستگاه های اجرایی و تصمیم گیری کشور به نقش تشکل های صنفی و مردمی در اقتصاد اعتقاد داشته باشند و لذا اعلام کردند. آمادگی خود را برای ارتقای صنعت حمل و نقل عزیز. .