احتمال آغاز به کار خط کشتیرانی مستقیم ایران و برزیل در تابستان امسال

احتمال آغاز به کار خط کشتیرانی مستقیم ایران و برزیل در تابستان امسال

یکی از اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل می گوید: ایجاد خط مستقیم کشتیرانی کانتینری توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی در برزیل در حال پیگیری است و احتمالاً از ابتدای تابستان امسال فعال خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جهانبانی گفت: برزیل و ایران دو منطقه بکر نسبت به ظرفیت های تجاری یکدیگر هستند و از این رو اتاق بازرگانی ایران و برزیل کمیسیون های مختلفی از جمله کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی ایرانیان را تشکیل دادند. بازرگانان ورود به این بازار کمک خواهد کرد. یکی از اولین اقدامات این اتاق، دعوت از علاقه مندان به فعالیت های صنعت کشاورزی در نمایشگاه Agrishow 2023 برزیل است.

وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و قیمت مناسب کالا و محصولات از ظرفیت بالایی برای نقش آفرینی در تجارت جهانی برخوردار است، گفت: دسترسی به آب های آزاد و روابط مثبت با برزیل می تواند فرصت مناسبی برای گسترش روابط تجاری باشد. . و صادرات به جمهوری فدرال برزیل. از این رو اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل با توجه به سیاست دولت سیزدهم کمیسیون های مشورتی مختلفی را تشکیل داده است که مهمترین آنها کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: با توجه به تخصص بازار بزرگ برزیل و توان تجار این کشور، این اتاق برنامه جامع و کاملی را برای توسعه روابط تجاری گسترده تدوین کرده است. با بازرگانان و اعضا در سال 1402. با کشور جمهوری فدرال برزیل تاسیس شود. این اتاق در فاز اولیه نمایشگاه ها و فرصت های تجاری فعال و برنامه گسترده ای را برای حضور تجار ایرانی در بازار بزرگ برزیل بررسی کرده است. از این رو یکی از مهم ترین برنامه های این اتاق، اعزام هیئت تجاری برای بازدید و دیدار مستقیم تجار ایرانی و برزیلی در یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت کشاورزی برزیل، Agrishow 2023 واقع در استان سائو خواهد بود. پائولو

وی نیازسنجی و ظرفیت سنجی اتاق های بازرگانی استانی و بازدید کمیسیون از واحدهای منتخب استان ها که منجر به شناسایی ظرفیت های موجود و انطباق با نیاز بازار برزیل می شود را از برنامه های اصلی دانست. این کمیسیون ادامه داد: به این ترتیب تسهیل در امور اداری، گمرکی و اسناد مورد نیاز شرکت ها برای گسترش تجارت مشترک در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و با توجه به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی به ریاست سیزدهم. سازمان برنامه و بودجه و سیاست های دولت مکاتبه و تفاهم نامه ها و تفاهم نامه ها را تنظیم خواهیم کرد. یکی از اتفاقات مثبت و مفید برای بازرگانان، ایجاد خط مستقیم کشتیرانی کانتینری توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی در برزیل است که امیدواریم بر اساس مکاتبه و تلاش در ابتدای تابستان 1402 محقق شود.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://seanews.ir/46102

لینک کوتاه: isna.ir/xdNG7t