اتصال 2 دریای شمالی و جنوبی ایران با ساخت راه آهن کاسپین

اتصال 2 دریای شمالی و جنوبی ایران با ساخت راه آهن کاسپین

اتصال راه آهن سراسری به بندر خزر دو دریای شمال و جنوب ایران را به هم متصل می کند و نقش موثری در ترانزیت تجاری و بین المللی ایفا می کند و زمینه ساز فعال شدن کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان می شود.

معاون امور بندری منطقه آزاد انزلی بیان گفت: شورای لجستیک مناطق آزاد می تواند الگویی برای تشکیل شورای عالی لجستیک باشد. بسیاری از مناطق آزاد موفق در جهان دریا محور و لجستیک محور هستند.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، امین هورزی با بیان اینکه استقرار در گذرگاه دارای مزایا و معافیت های قانونی است، با بیان اینکه شورای تدارکات مناطق آزاد می تواند طرح الگویی برای تشکیل شورای عالی لجستیک ایران باشد، گفت: کریدورهای بین المللی از ایران زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لجستیک، وحدت فرماندهی بر اساس ماده 65 قانون احکام دائمی، ظرفیت و بسترهای مناسب برای اجرای طرح الگوی شورای تدارکات مناطق آزاد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از مناطق آزاد موفق دنیا دریا محور و لجستیک محور هستند، افزود: مناطق آزاد ایران در نقاط مرزی ژئوپلیتیکی قرار دارند و از جمله مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. امکان ثبت شرکت و فعالیت شرکت های بین المللی لجستیک و حمل و نقل برخوردار است.

حریزی ادامه داد: با توجه به راهبرد دولت سیزدهم در توسعه دیپلماسی لجستیک و توسعه همگرایی اقتصادی با کشورهای منطقه، تشکیل شورای عالی لجستیک کشور گامی ضروری برای هم افزایی ظرفیت ها و هماهنگی بین نهادی بخش دولتی و خصوصی، شمارش حلقه های مفقوده، مدیریت منسجم. ، کلان و فرابخشی و آینده نگری در امور مربوط به لجستیک ایران به عنوان بخشی از دستاوردهای این نهاد ارزیابی می شود.

معاون امور بندری و دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، لجستیک را مقوله ای چندوجهی و فرابخشی و مزیت استراتژیک رقابتی در سطح منطقه ای و بین المللی دانست که موجب کاهش زمان و هزینه جابجایی کالا می شود. خدمات حمل و نقل را افزایش و تسهیل می کند. تاثیر است.

وی یادآور شد: لجستیک یک استراتژی توسعه متوازن، محرک رونق فضای کسب و کار است و نقش راهبردی در توسعه اقتصادی کشورها و رشد تجارت کشورها در بازارهای جهانی و اقتصادی دارد.

هزاری تاکید کرد: با توجه به تغییر و تحولات معادلات بین المللی و گسترش روابط با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، چین و کشورهای همسایه حوزه خزر و معاهده شانگهای، تمرکز بر تسریع در تکمیل و بهره برداری از این طرح است. قطعه نهایی راه آهن رشت – خزر کریدورهای بین المللی به عنوان حلقه مفقوده یکی از اولویت های توسعه زیرساخت های لجستیکی کشور است.

به گفته وی، اتصال راه آهن سراسری به بندر خزر دو دریای شمال و جنوب ایران را به هم متصل می کند و نقش موثری در ترانزیت تجاری و بین المللی ایفا می کند و زمینه ساز فعال شدن کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان می شود.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-256881

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48176