«ابوموسی» به عنوان نخستین شهر هوشمند هرمزگان انتخاب شد

«ابوموسی» به عنوان نخستین شهر هوشمند هرمزگان انتخاب شد

«ابوموسی» در نشست بررسی عملکرد ستادی استان هرمزگان با حضور وزیر کشور به عنوان مرکز آزمایشی شهر هوشمند این استان انتخاب شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، جلسه بررسی عملکرد ستادی استان هرمزگان با حضور احمد وحیدی، معاونان و مدیران وزارت کشور و همچنین مهدی دوستی استاندار و مدیران استان هرمزگان در وزارت کشور برگزار شد.

مهمترین مسائل بررسی شده در این جلسه موضوعاتی چون عملکرد استان در حوزه سیاسی، اقتصادی، خدمات‌رسانی، بنادر، جزایر و همچنین عمرانی بود.

ایجاد بازارهای مرزی ملوانی، راه‌اندازی مرکز آموزش صنایع مردم‌نهاد، اجرای طرح ساماندهی صیادان فاقد مجوز، خدمات رسانی عمرانی در حوزه‌های مختلف به مردم هرمزگان ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این استان اعلام شد.

یکی از مهمترین مصوبات این جلسه بحث حکمرانی و شهر هوشمند بود که «بوموسی» به عنوان مرکز آزمایشی شهر هوشمند استان هرمزگان انتخاب شد.

وزیر کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت استان هرمزگان تأکید کرد: این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که باید به آن توجه جدی شود.

وحیدی با بیان اینکه جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس دُر گران‌بهای کشور و استان هرمزگان هستند، ادامه داد: سه جزیره مهم و راهبردی ایران اسلامی یعنی بوموسی، تنب بزرگ و کوچک در محدوده تقسیمات سیاسی استان هرمزگان قرار دارند که باید به این سه جزیره و بقیه جزایر استان توجه اساسی کرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ارتباط استان هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس یک ظرفیت مهم دیگر است، عنوان کرد: باید خدماتی که در استان هرمزگان چه به صورت خرد و کلان انجام می‌شود برای مردم قابل لمس باشد که دولت به فکر حل مشکلات و خدمات‌رسانی به آنهاست.

در این جلسه تصمیماتی برای عمران و آبادانی بیشتر و همچنین خدمات‌رسانی به آحاد مردم هرمزگان اتخاذ شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85192306

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50452