آنکتاد برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های جهانی تلاش می کند

آنکتاد برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های جهانی تلاش  می کند

دبیرکل آنکتاد با اشاره به بحران‌های آبشاری که مناطق مختلف جهان را از نظر منابع غذایی، انرژی و مالی تهدید می‌کند، تاکید کرد: سازمان ملل و آنکتاد تمام تلاش خود را برای حل و کاهش بحران‌ها انجام خواهند داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا به نقل از سایت UNCTAD; خانم “ربکا گرینسپن” دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) با نگاهی به بحران های سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال 2022 بحران های شدید جهانی به منصه ظهور رسید و باعث ایجاد تنش در مناطق مختلف جهان شد.

جنگ در اوکراین، بلایای طبیعی، افزایش هزینه های زندگی و مسائل پیرامونی که جهان را پس از کووید-19 گرفتار کرده است، قیمت مواد غذایی و انرژی را به شدت افزایش داده است. به دنبال این تنش ها و بحران ها، فقر و ناامنی غذایی به سطح هشدار رسید.

افزایش نرخ بهره باعث فرار سرمایه و کاهش ارزش ارز در برخی کشورها شد. به طور کلی، سیستم تجارت جهانی مختل شد.

در ادامه این یادداشت، دبیرکل آنکتاد بحران های سال گذشته و 2023 را بحران های آبشاری خواند و یادآور شد: آنکتاد جهان را برای مقابله با این چالش ها فراخواند به گونه ای که در مارس 2022 دبیرکل سازمان ملل «آنتونیو گوترش» سخنرانی کرد. در مورد ایجاد گروه جهانی واکنش به بحران (GCRG) اقدامی انجام داد.

این گروه با تامین منابع مالی این سازمان در جهت کاهش و کاهش بحران ها تلاش کردند.

وی تاکید کرد: برخی از تلاش های آنکتاد به رهبری سازمان ملل این بود که سازمان کنفرانس توسعه تجارت یکی از مذاکره کنندگان توافقنامه صادرات غلات از دریای سیاه بود که در ژوئیه 2022 در استانبول و روسیه اجرا شد. او که موانعی در مقابل او برای صادرات غلات و کودهای شیمیایی به بازار جهانی دارد، با اوکراین موافقت کرد که به کاهش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان کمک کرد و قیمت ها را در بسیاری از کشورها تثبیت کرد.

در تلاش برای کاهش بحران ها، آنکتاد تلاش کرد تا با اختلالاتی که در زمینه لجستیک دریایی در زمینه صادرات کالا به کشورهای آفریقایی ایجاد شده بود، توافقنامه بریج تاون را که اثرات مفیدی بر تحویل مواد غذایی به کشورهای آفریقایی داشت، منعقد کند.

در پایان این یادداشت آمده است: در حال حاضر راه های زیادی پیش روی ما قرار دارد و دنیا دچار بحران های موجود است چرا که ثبات مالی دنیا زیر سوال رفته و هزینه های زندگی متاسفانه به جای کاهش در حال افزایش است.

با این حال ما ماموریت طولانی در پیش داریم که در سال 2024 همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس این سازمان اعلام می شود و ماموریت های خود را اعلام خواهیم کرد.

بار دیگر تاکید می کنم که آنکتاد از هیچ تلاشی برای حل بحران ها دریغ نخواهد کرد، زیرا زمانه در حال تغییر است و ما باید تغییر کنیم.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96249

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48963