آمادگی سازمان بنادر برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در جهت تحول در مکران

آمادگی سازمان بنادر برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در جهت تحول در مکران

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم و سازمان بنادر در راستای توسعه سواحل مکران جدی هستند و اقدامات خوبی انجام داده اند.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، “علی فتحی” درحاشیه چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران که در بندر شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مکلف هستند در راستای تحقق و اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اهداف دولت سیزدهم در منطقه مکران همفکری و همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی درخصوص اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای رونق معیشت مردم ساحل‌نشین و مناطق کمترتوسعه یافته شرق هرمزگان از جمله روستای بُنجی گفت: در این راستا نشست‌های مختلفی برگزار و برای توسعه این منطقه تمهیداتی برای احداث و تکمیل مجتمع بندری مکران انجام گرفته و در جلسه امروز نیز شرح وظایف دستگاها درچارچوب بازه زمانی مشخص تعیین شده تا انجام امور مربوط به احداث این مجتمع بندری شتاب بیشتری بگیرد .

معاون مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی درباره موضوعات این جلسه ادامه داد: بحث انتقال روستاهایی که در این مسیر هستند مطرح شد و مقرر شد این روستاها با شرایط مناسبی به یک مکان جدید منتقل شوند.

فتحی افزود: برای اینکه بتوانیم در این منطقه که به عنوان قطب اقتصادی تعریف شده بندر بزرگی را در راستای تسهیل حمل‌و نقل دریایی برای صنایع مختلفی که در این مکان سرمایه‌گذاری خواهند داشت، ایجاد شود همه تمهیدات باید درنظر گرفته شود.

وی در بحث جانمایی مطالعات مدیریت یکپارچه در این بندر نیز گفت: بحث مطالعات مدیریت یکپارچه سواحل از سال 83 در راستای توسعه اقتصادی در بخش نوار ساحلی شروع شده و در سال 92 در شورای عالی شهرسازی تصویب و تا کنون کار تدقیق در هفت استان ساحلی انجام شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر ادامه داد: براساس این رویکرد، قطب‌های اقتصادی که در نواحی ساحلی تعریف می‌شود، بحث مطالعات مدیریت یکپارچه آن انجام خواهد شد و همچنین براساس سند بالادستی افزون بر 850 سازه مرتبط با این بخش مجوز گرفته‌اند تا امکان فعالیت در توسعه اقتصاد دریامحور را داشته باشند.

به گفته فتحی، براساس سند بالادستی استان‌های همجوار و پشتیبان نیز در کنار قطب‌های اقتصادی استان‌های ساحلی در ارزش افزوده‌‌ای که باید ایجاد شود، مشارکت داشته باشند.

گفتنی است؛ چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران با حضور “سجاد جلالی” سرپرست دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی، “علی فتحی” عضو هیات عامل، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.pmo.ir/fa/news/63854

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50293