آماده راه‌اندازی خط مستقیم دریایی ایران و عربستان هستیم

آماده راه‌اندازی خط مستقیم دریایی ایران و عربستان هستیم

مدیرکل بنادر و کشتیرانی هرمزگان تصریح کرد: باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان به حد مبادلات ایران و امارات نرسیده است که می توان شاهد تردد مستمر کشتی ها و جابه جایی بار باشیم. .

به گزارش سی نیوز به نقل از ایلنا، پیش از توافق ایران و عربستان، مبادلات تجاری محدودی بین دو کشور وجود داشت و کالاهای صادر شده از ایران از طریق امارات به عربستان می رسید. در حال حاضر با وجود اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور و تبادل کالا بین ایران و عربستان قابل توجه نیست و به عدد قابل توجهی نرسیده است، درخواست فعالان اقتصادی برای کاهش هزینه های حمل و نقل و مبادلات با عربستان است. برای ایجاد خط دریایی مستقیم با این کشور.

حسین عباس نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره راه اندازی خط مستقیم دریایی ایران و عربستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در صورت درخواست و درخواست، خط مستقیم دریایی را با مقصد مشخص راه اندازی کند. افزایش حجم تجارت

وی ادامه داد: در خصوص راه اندازی خطوط دریایی، عمده موضوع توافقات اقتصادی و حجم مبادلات تجاری است که از سوی وزارت حراست، سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی پیگیری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره برنامه ایران برای راه اندازی خط دریایی عربستان در آینده نزدیک گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی امور اداره امور دریانوردی آمادگی پذیرش کشتی های طرف مقابل با استقرار هر خط و اقدامات جاری بارگیری و تخلیه مانند هر خط دیگری انجام دهیم و کشتی.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه از نظر مسائل دریایی و بندری هیچ مانعی برای ایجاد خط مستقیم دریایی بین ایران و عربستان وجود ندارد، افزود: اصول و استانداردهای بین المللی در بنادر دو طرف حاکم است و در صورت درخواست حمل بار در این مسیر، در بخش هیچ مشکل فنی و حمل و نقلی وجود ندارد.

وی با اشاره به برقراری تردد مستقیم کشتی و جابجایی بار بین ایران و عربستان گفت: در سال های گذشته خط دریایی مستقیم بین ایران و عربستان وجود داشت و محموله ها به صورت مستقیم بین دو کشور جابه جا می شد، اما استقرار این خط به مقدار محموله بستگی داشت. با این حال، مسیری بین دو کشور وجود داشت و اولین بار نیست که یک خط دریایی مستقیم بین دو کشور ایجاد می شود. البته باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان در حد و اندازه مبادلات ایران و امارات نبوده است که شاهد تردد مستمر کشتی ها و جابه جایی بار باشیم.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1346978

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46039