آماده‌سازی کشتی‌ها برای حذف آلاینده‌های کربنی

آماده‌سازی کشتی‌ها برای حذف آلاینده‌های کربنی
آماده‌سازی کشتی‌ها برای حذف آلاینده‌های کربنی
مرکز تحقیقاتی یک شرکت حمل و نقل دانمارکی، پروژه ای را به منظور تبدیل کشتی های کنونی به شناورهایی با آلایندگی صفر به بهینه ترین حالت ممکن، هدایت می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین سیفتی، در حالی که صنعت دریانوردی برای دستیابی به اهداف کربن زدایی، بر توسعه نسل جدیدی از شناورها متمرکز شده است، یکی از چالش های بزرگ این است که چگونه می توان ناوگان جهانی موجود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آماده کرد و چطور مالکین کشتی می توانند از سرمایه گذاری های خود بر روی کشتی های موجود و کشتی هایی که در حال ساخت هستند، اطمینان حاصل کرده و نگران از رده خارج شدن کشتی ها به دلیل قوانین زیست محیطی نباشند.
مرکز مطالعاتی کربن زدایی در شرکت حمل و نقل Mærsk Mc-Kinney Møller اعلام کرد که پروژه ای را با همکاری شرکت های بزرگ در صنعت دریانوردی برای ارزیابی ملاحظات فنی و مالی برای تبدیل کشتی های فعلی به شناورهایی با قابلیت آلایندگی صفر، هدایت می کند.
Claus Winter Graugaard، رئیس مرکز حمل و نقل شرکت Mærsk Mc-Kinney Møller در این باره می گوید: برای سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری در زنجیره دریایی بدون کربن، ما باید ریسک سرمایه گزاری را کاهش دهیم. با این پروژه ، ما با ارائه چشم اندازی مناسب از گزینه های عملیاتی سوخت و فناوری، تأثیرات زیست محیطی و نیازهای مالی مرتبط، این چالش را برطرف خواهیم کرد.
این پروژه با تجزیه و تحلیل پتانسیل کاهش انتشار و همچنین امکان فنی و اقتصادی تبدیل کشتی های کنونی با سوخت های فسیلی به کشتی هایی با آلایندگی صفر، گزینه های تبدیل و سرمایه گذاری با کمترین ریسک را ارزیابی می کند. علاوه بر این، پروژه اصلاحات فنی مرتبط برای ساخت کشتی های جدید را بررسی  می کند تا هزینه تبدیل در آینده کاهش یابد و ریسک مالی مرتبط برای صاحبان کشتی به حداقل برسد.
برای راهکارهای مختلف در این پروژه، جنبه های ایمنی مرتبط بررسی می شود؛ ارزیابی مالی مواردی مانند تبدیل، فناوری و هزینه های سوخت و همچنین هزینه های عملیاتی مرتبط را پوشش می دهد. در مقابل ارزیابی زیست محیطی، پتانسیل کاهش گازهای گلخانه ای را در طول عمر کشتی مورد بررسی قرار می دهد.