آغاز مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه

آغاز مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آغاز فرآیند شناسایی مشاور به منظور بررسی امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی سالاری از آغاز شناسایی مشاور مطالعات امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگ خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در پی بازدید اخیر از وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی. به بندرلنگ انجام شده است.

وی از دیگر اهداف و دلایل این اقدام مهم، افزایش تقاضای کشتیرانی و دریایی از بندرلنگ و موقعیت مهم و استراتژیک این بندر در زمینه ترانزیت کالا و همچنین عدم توسعه فیزیکی زمین را برشمرد. به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر بندرلنگ.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: مکان اولیه بندر جدید لنگ در 35 کیلومتری غرب بندر فعلی و در 700 هکتار زمین است. ارسال اعلام خواهد شد.

سالاری افزود: در راستای نقش ملی و بین المللی شهرستان بندرلنگ و توسعه اقتصاد دریایی غرب هرمزگان، رقابت پذیری بنادر بندرلنگ و غرب هرمزگان و مدیریت دریایی افزایش می یابد و این امر با جدیت پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش محوری منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد کشور و با توجه به اینکه اقتصاد کشور به نوعی با تجارت دریایی گره خورده است، تمام تلاش خود را برای توسعه و بهره برداری از ظرفیت های اقتصاد دریامحور غرب به کار خواهیم بست. منطقه هرمزگان به حداکثر می رسد. .

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/131682

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46308