آغاز عملیات هیدروگرافی در حوضچه‌های بنادر شرق

آغاز عملیات هیدروگرافی در حوضچه‌های بنادر شرق

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراهه های راهبردی سواحل مکران مستلزم رصد مستمر حوضه های بندری است، از آغاز عملیات هیدروگرافی در حوضه های بنادر شرق به ویژه افزایش 2 مورد خبر داد. میلیون تن ظرفیت تولید بندر سیریک.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمد حسینی تختی در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد: در طرح توسعه سواحل مکران و طرح جامع منطقه انرژی مبارک و بندر بونجی و همچنین انتقال کامل مواد معدنی از دریای فارس. بندر خلیج تا بندر سیریک با ظرفیت 34 هکتار. تالاب و 52 هکتار از بندر به 2 میلیون تن ظرفیت اسمی این بندر در سال می رسد که نیاز به ایمنی در پهلوگیری شناورها دارد.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراهه های استراتژیک سواحل مکران مستلزم نظارت و بررسی مستمر حوضه بندر و کانال های دسترسی است، ادامه داد: این طرح در راستای طرح های توسعه سواحل مکران آغاز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید بهنار و شرق هرمزگان تصریح کرد: تمامی بنادر حوزه شرق هرمزگان از جمله بنادر شهید بهنار، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک به صورت دوره ای و منظم اندازه گیری و هیدروگرافی نهایی می شوند. نقشه ها آماده شده است.

محمد حسینی تختی افزود: ویژگی خاص این بندر داشتن ورودی 12 متری در زمان جزر و مد است که بعد از بندر شهید رجایی و امام خمینی (ره) بیشترین ورودی را در بین بنادر کشور دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85143881

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48732