آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی

آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات لایروبی به منظور تامین و حفظ عمق اسمی اسکله های استراتژیک بندر شهید رجایی با استفاده از 2 فروند شناور به صورت ترکیبی آغاز شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده با اشاره به آغاز عملیات لایروبی اسکله های بندر شهید رجایی با 2 فروند شناور افزود: عملیات لایروبی و تعمیق کانال ها، اسکله ها و حوضه های بندری. عناصر مهم حفظ و افزایش حجم عملیات تخلیه هستند. و بارگیری بندر و حرکت ایمن و مستمر شناورها.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، اسکله ها و حوضه های این بندر بزرگ تجاری کشور پس از بررسی اعماق از طریق عملیات هیدروگرافی به صورت دوره ای توسط شناورهای لایروبی مخصوص لایروبی می شوند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به لزوم حفظ و افزایش ظرفیت عملیاتی بندر از طریق لایروبی و تعمیق اسکله ها برای پذیرش کشتی های بزرگ، بر لزوم تداوم حمایت های لازم و همه جانبه تاکید کرد. همکاری های دور سازمان ها در این زمینه.

مکی زاده در پایان به نقش و جایگاه بندر شهید رجایی در پویایی اقتصاد کشور و برنامه ریزی ها، اقدامات و هزینه های انجام شده در راستای پذیرش کشتی های با آب 17 متری که تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده صادرات دارد، یادآور شد. و واردات کالا با توجه به اهمیت انجام اقدامات فنی لازم. و تخصصی به منظور حفظ اعماق با بهره مندی از شناورهای جدید و مناسب.

بازنشر مطالب: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62914

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47616