آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از بهره برداری از بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری بوشهر و آغاز عملیات اجرایی فاز اول طرح توسعه بندر گناوه همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد. .

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار داشت: قسمت دریایی پایانه مسافری دریایی بین المللی بوشهر با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال طراحی و اجرا شد. استانداردهای روز دنیا و شناورهای هدف این پروژه 150 متر طول و 7 متر عمق دارد.

وی اعلام کرد: قسمت تعمیرات اصلی سالن ترمینال مذکور هم اکنون در دست ساخت است و تجهیزات اصلی مورد نیاز آن نیز خریداری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: هدف اصلی از احداث پایانه بین المللی مسافری دریایی بوشهر توسعه گردشگری دریایی و همچنین انتقال مسافران به مقاصد بین المللی است.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، اجرای فاز اول طرح توسعه جامع بندر گناوه نیز آغاز می شود.

شکیبی نسب افزود: طرح توسعه بندر گناوه با 16 هزار میلیارد ریال در سه فاز برنامه ریزی شده است که فاز اول آن 36 ماه دیگر اجرا می شود.

وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، لایروبی حوض تا عمق منهای پنج متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ساخت موج شکن، دایک حفاظتی و دیوار پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب 2 هزار و 38، هزار و 120، هزار و 700 متر مربع است. و حجم لایروبی آن 980 هزار متر مکعب است. برآورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این طرح نقش آفرینی بیشتر در بندر گناوه در حوزه تجارت بین المللی است که موجب رونق اقتصاد داخلی و افزایش فرصت های شغلی می شود.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61904

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44582