آغاز تخلیه یک فروند کشتی گندم در بندر شهید رجایی

آغاز تخلیه یک فروند کشتی گندم در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز تخلیه کشتی حامل گندم به وزن 65 هزار و 500 تن در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: 40 هزار تن مواد اولیه فولادسازی کشور نیز در حال تخلیه و انتقال به استان های مقصد است. .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد اظهار داشت: تخلیه و بارگیری یک کشتی حامل گندم به وزن 65 هزار و 500 تن از عصر روز گذشته در اسکله 14 بندر شهید رجایی آغاز شده است.

وی ادامه داد: همزمان با تخلیه گندم این محصول استراتژیک به مقاصد مختلف کشور ارسال می شود.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ در حال حاضر یک کشتی حامل 63 هزار تن جو نیز پهلو گرفته است و تخلیه آن تا 10 روز آینده به پایان می رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 41 فروند کشتی حامل کالاهای ضروری با مجموع تناژ دو میلیون و 205 هزار و 799 هزار تن در بندر شهید رجایی پذیرش شده است.

عباس نژاد افزود: از این تعداد 21 فروند کشتی حامل یک میلیون و 341 هزار و 695 تن گندم هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از تخلیه کشتی حامل مواد اولیه کارخانه جات استیل با مجموع تناژ 40 هزار تن خبر داد و پیش بینی کرد تا یک هفته آینده عملیات تخلیه این محموله به پایان برسد.