آخرین وضعیت احیای تالاب انزلی مشخص شد

آخرین وضعیت احیای تالاب انزلی مشخص شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان جزئیات احیای تالاب انزلی را تشریح کرد و گفت: لایروبی تالاب از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شد و 100 میلیارد تومان اعتبار از سوی بنادر و دریانوردی اختصاص یافته است. سازمان به منظور احیای این تالاب.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی خامسی در گفت وگویی با اشاره به اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احیای تالاب انزلی، اظهار داشت: بودجه مذکور اخذ و به تصویب هیأت مدیره رسید. مناقصه پایان فروردین ماه سال جاری برگزار و پیمانکار انتخاب و لایروبی تالاب انزلی آغاز شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عمق تالاب کاهش یافته و رسوبات زیادی وجود دارد که بنا داریم بر اساس مجوز زیست محیطی استان گیلان برای احیای تالاب چند نقطه رسوب گیری ایجاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مسیر مورد استفاده قایقران و مسافران به دلیل عمق کم با مشکل مواجه شده و قابل استفاده نیست، گفت: تالاب انزلی برای همه مردم ایران و از نظر تفریحی است. و گردشگری پتانسیل بسیار بالایی دارد که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

یونسی افزود: هر فردی که به استان گیلان می آید یکی از دغدغه های او برای بازدید از تالاب انزلی است و همین ظرفیت بالای گردشگری باعث شده حساسیت نسبت به تالاب انزلی بالا رفته و احیای آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مسائلی مانند حق آبه، سدسازی و فعالیت های کشاورزی، عمق تالاب انزلی کاهش یافته است، گفت: کاهش عمق سطح آب دریای خزر نیز یکی از مهم ترین موارد است. به طوری که حتی قایق هایی با آبگیری کم نیز نمی توانند به راحتی سفر کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: بنابراین با افتتاح یک مسیر امکان تردد فراهم می شود و می توان از این مسیر استفاده کرد و وضعیت را به نحو مطلوبی بهبود بخشید.

یونسی با تاکید بر اینکه احیای تالاب انزلی برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا تالاب انزلی را به شرایط مطلوب برسانیم و بتوانیم از مزیت های گردشگری دریایی و تفریح ​​این تالاب بهره مند شویم. برای مردم ایران استفاده کنیم

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62763

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47282