رکورد شکنی بندرکاسپین با تخلیه ۷ شناورحامل ۳۶ هزار تن روغن در یک هفته

رکورد شکنی بندرکاسپین با تخلیه ۷ شناورحامل ۳۶ هزار تن روغن در یک هفته

معاون امور بندری و حوزه کاسپین سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تامین 295 هزار تن گندم خام مورد نیاز کشور از طریق بندر کاسپین از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: بندر کاسپین پهلو گرفت. ۷ تانکر و تخلیه ۳۶ هزار تن نفت در یک هفته در بهمن ماه. در این ماه رکورد جدیدی در تخلیه کالاهای فله مایع در بنادر شمال کشور به ثبت رساند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، امین هورازی یکی از مهمترین مزیت های بندر کاسپین را که باعث شده این بندر جدید منطقه آزاد انزلی به یکی از منابع اصلی تبدیل شود، اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی به ویژه روغن خوراکی، شناورهای تانکر سرعتی را می توان در کمتر از 20 ساعت در این بندر تخلیه کرد که این مزیت آن این است که در بهمن ماه امسال تنها در یک هفته، 7 تانکر حامل 36 هزار تن مواد خام خوراکی نفت مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور در مخازن فله مایع مجتمع بندر کاسپین تخلیه شود که به دلیل بهره مندی از تجهیزات پیشرفته بندری، ظرفیت های زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین مسافت کوتاه، زمان مناسبی است. بین مخازن و اسکله دلفین بندر کاسپین.

دبیر میز تجارت اوراسیا آزاد انزلی از افزایش 83 درصدی واردات نفت خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تخلیه 295 هزار تن نفت توسط 59 نفتکش در مجتمع بندری کاسپین در سال جاری خبر داد. در سال 1396، 815 هزار تن روغن خوراکی توسط 164 نفتکش شناور در بندر کاسپین تخلیه و برای تصفیه و بسته بندی به واحدهای تولیدی سراسر کشور منتقل شده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تسریع در خروج کالاهای اساسی کشور در این مجتمع بندری خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده و همکاری مجتمع گمرک مستقر در منطقه آزاد انزلی و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت‌های بندری فعال منطقه، فرآیند تخلیه مخازن و ارسال نفت خام وارداتی به بندر خزر را به واحدهای تولیدی به منظور تامین کالاهای اساسی تسهیل کرده‌اند.

معاون امور بندری و حوزه کاسپین سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به بهره برداری از 65 هزار متر مکعب مخازن فله مایع در مجتمع بندری کاسپین یادآور شد: با توجه به ضرورت تامین کالاهای اساسی واحدهای تولیدی ظرفیت مخازن بندر خزر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی این ظرفیت به 90 هزار متر مکعب افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: مزیت های حقوقی مناطق آزاد و همچنین توسعه روابط اقتصادی با اتحادیه اوراسیا و بویژه با روسیه، دیپلماسی اقتصادی و توسعه همگرایی با کشورهای همسایه، مجموعه بندری کاسپین را به ظرفیت مناسبی برای تامین کالاهای اساسی از جمله تبدیل کرده است. به عنوان روغن خام خوراکی .

معاون کارگروه فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص توسعه دیپلماسی لجستیکی در حوزه خزر، فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی عبوری. کشور، اتصال ریل سراسری به بندر خزر در نیمه اول سال آینده و توسعه اقتصاد دریامحور افزود: بخش بندری و تحقیقات بازار، فعالیت های بازاریابی برای جذب کالاهای جدید و متنوع، ارائه مشوق های تجاری، اعمال مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد، تسریع و تسهیل خدمات بندری و ترانزیتی به فعالان اقتصادی، اجرای تعرفه ها اولویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا همراه با تکمیل و توسعه زیرساخت های لجستیکی مورد نیاز برای ارائه خدمات در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. مناطق بندری

دبیر شورای لجستیک سازمان تصریح کرد: بهره مندی از زیرساخت های لجستیکی، تجهیزات استراتژیک مناسب بندری و همچنین رشد سرمایه گذاری انجام شده در اسکله ها و اسکله های بندری در کنار همجواری با پایتخت و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور. و به عنوان دروازه ای برای ورود به بازار اوراسیا. مهمترین مزیت ها و ظرفیت های سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه لجستیک و توسعه زنجیره تامین در این مجموعه بندری نسل سوم مد نظر قرار گرفته است.

بازنشر: سی نیوز

منبع: http://anzalifz.ir/page-index/fa/0/news/4663-G1

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45092