تسهیل ترانزیت کالا با اتصال جزیره قشم به بندر عباس

تسهیل ترانزیت کالا با اتصال جزیره قشم به بندر عباس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پروژه ساخت پل خلیج فارس و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی و بندرعباس با مشکل تامین منابع مالی به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه مواجه است، تصریح کرد: این پروژه در حال انجام است. نگهداری شود و روش تامین مالی آن بررسی شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، عبدالجلال ایری ضمن تشریح نظارت میدانی بر پروژه های عمرانی جزیره قشم توسط اعضای کمیسیون عمران مجلس، گفت: بازدید از محل احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از اقدامات جدی. خواسته های مردم منطقه، برنامه نظارتی سایر اعضای کمیسیون ساخت و ساز. مجمع بود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان استان و شهرستان معتقدند اجرای این پروژه نیاز جدی قشم برای تحقق خواسته مردم برای دسترسی آسان و سریع به سرزمین اصلی است.

وی ادامه داد: به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مشکل فعلی این پروژه منابع مالی است و مدل های مختلفی برای حل این موضوع تعریف شده است. از سوی دیگر، به گفته وی، بر اساس طرح‌های جدید قرارگاه خاتم الانبیا (ص) که پیمانکار پروژه است، راه‌های جدید راه و قطار بازتعریف شده و ساخت پل خلیج فارس نیز انجام شده است. از مجموعه شبکه ارتباطی خلیج فارس جدا شده و با 300 میلیون یورو اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت احداث پل خلیج فارس بر ترانزیت کالا، ادامه داد: مسئولان منطقه معتقدند با احداث این پل و اتصال زمینی جزیره به بندرعباس، زمینه های صنعتی، اقتصادی، عمرانی و… و وضعیت گردشگری جزیره قشم تغییر خواهد کرد و باعث افزایش جذابیت می شود. سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنین و بومیان محلی، از این رو درخواست مسئولان محلی و استانی از اعضای کمیسیون عمران این است که این پروژه در بودجه سال آینده لحاظ شود تا عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شود. مقرر شد در جلسه ای با حضور مسئولان این موضوع بررسی بیشتر شود.