«بالگردهای هجومی دریایی» برای نخستین‌بار رونمایی می‌شود

«بالگردهای هجومی دریایی» برای نخستین‌بار رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی از بالگردهای تهاجمی نیروی دریایی و پهپادهای نیروی دریایی با برد بیش از 2000 کیلومتر خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، امیر دریادار شهرام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری روز نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموخته های خود در دوران هشت سال دفاع مقدس. امروز قادر است در همه زمینه ها صحبت کند.” او در منطقه به ویژه در عرصه بین المللی حرف جدیدی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه امروز تمامی شناورهای جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان اسکورت می شوند و گروه های رزمی ما در تمامی مناطق دریاها فعال هستند، افزود: امروز سه فرماندهی اقیانوسی ما شامل فرماندهی اقیانوس هند، فرماندهی اقیانوس اطلس است. و فرماندهی اقیانوس آرام نیروی دریایی ارتش. جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خود عمل می کند و ناوگان رزمی ما برای امنیت کشتیرانی و منافع جمهوری اسلامی ایران ماموریت هایی را انجام می دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص دستاوردهای جدید این نیرو نیز گفت: نیروی دریایی ارتش امروز با توجه به توان علمی و پژوهشی خود در زمینه ساخت انواع سلاح های استراتژیک در سطح، زیر سطح و اثر سطحی به دستاوردهای مهمی دست یافته است. .

امیر ایرانی گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروی دریایی ارتش دستاوردهای مختلفی حاصل شده است که به زودی از آنها رونمایی خواهیم کرد. از جمله می توان به رونمایی از بالگردهای تهاجمی دریایی برای اولین بار و پهپادهای دریایی با شعاع پروازی بیش از دو هزار کیلومتر اشاره کرد.

وی بیان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش در دوره سازندگی گام برمی دارد و در تمامی عرصه های منطقه ای و بین المللی فعال است. ما در زمینه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرندگان حرفی برای گفتن داریم و قدرت خود را در دریا نشان داده ایم و امنیت بزرگراه تجاری دریایی کشور را حفظ کرده ایم.

این رزمایش ترکیبی در دریای عمان و اقیانوس هند برگزار می شود

امیر دریادار ایرانی گفت: ما توانایی پرواز همزمان صدها هواپیمای بدون سرنشین را داریم. در چند ماه آینده قصد داریم یک رزمایش ترکیبی را در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور اکثر کشورهای عضو قراردادهای دوجانبه یا چندجانبه انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ماموریت ناوگروه 86 این نیرو گفت: ناوگروه ما ماموریت تامین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا را دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داریم و آماده حضور در تمامی اقیانوس ها هستیم.

دریادار ایرانی در واکنش به اعلام استفاده از شناورهای بدون سرنشین توسط آمریکا خاطرنشان کرد: این شناورهای بدون سرنشین (شاهپاد) امنیت دریانوردی را به خطر انداخته اند و ما قبلا شناورها را جمع آوری کرده ایم و به دلیل اینکه آمریکا تضمین کرده است که این شناورها اما اگر دوباره این اتفاق بیفتد، دوباره آن را جمع آوری می کنیم زیرا این کشتی ها برای کشتی های تجاری و نفتکش ها خطری هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن برای تامین امنیت شمال اقیانوس هند و کانال سوئز بود و مرکز امنیت منطقه برای تامین امنیت دریایی در چابهار ایجاد شد تا کشورهای عضو ایران و سایر کشورهایی که مایل به حضور باشند. امنیت منطقه را تضمین کند.