ارتقا ناوگان حمل‌ و نقل دریایی نیازمند صنایع ملی | مرین‌پرس

ارتقا ناوگان حمل‌ و نقل دریایی نیازمند صنایع ملی | مرین‌پرس


مدیرعامل ایزوایکو گفت: برای کمک به ارتقا وضعیت ناوگان حمل‌ و نقل دریایی بایستی صنایع ملی خود را داشته باشیم.

به گزارش مرین‌پرس، سلمان ضربی درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: صنعت دریایی، یکی از مؤثرترین صنایع دنیا به شمار می‌ رود و بیش از 90 درصد حمل‌ و نقل و تجارت دنیا از طریق حمل‌ و نقل دریایی، صورت می‌ گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها مزیت حمل‌ونقل دریایی خود را به صورت جدی مدنظر قرار داده‌اند در حالی که این ظرفیت اقتصادی در کشور ما با وجود 5800 کیلومتر نوار ساحلی و وجود دریا در شمال و جنوب ایران مغفول مانده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه شرکت‌ های دانش‌ بنیان یک فرصت طلایی برای توسعه حمل‌ و نقل دریایی کشور به شمار می‌ روند، گفت: این شرکت‌ها می‌ توانند فاصله حمل‌ و نقل در کشور ما با کشورهای توسعه یافته را کم و شرایطی ایجاد کنند تا بتوانیم از مزیت دریا در توسعه اقتصاد بهره‌مند شویم.

ضربی با تاکید بر اینکه ناچاریم به مقوله ساخت شناورها ورود کنیم، عنوان کرد: محدودیت‌ ها ایجاد شده نظیر تحریم باعث قفل شدن صنعت حمل‌ونقل یک کشور می‌شود و موجب می‌شود خطوط کشتیرانی از داشتن کشتی‌های جدید و به‌روز محروم شوند.


وی گفت: به طور حتم باید ناوگان حمل‌ونقل دریایی توسعه یابد که در این راستا یکی از استراتژی‌ها، تقویت ناوگان ملی است. برای کمک به ارتقا وضعیت ناوگان حمل‌ و نقل دریایی بایستی صنایع ملی خود را داشته باشیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر حمل‌ونقل دریایی دنیا به یک بازار رقابتی تبدیل شده است، اظهار کرد: باید در صنایع دریایی ایران تحول ایجاد کنیم و بتوانیم در بازار دنیا به بهترین شکل، ‌ رقابت کنیم.

ضربی افزود: نباید در حوزه ساخت و تعمیرات کشتی به خارج وابسته باشیم و باید با بهره‌مندی از توان داخلی در حوزه دریایی بتوانیم در صنعت حمل‌ونقل دریایی، وضعیت را تغییر دهیم و جایگاه خود را چه در سطح منطقه و چه در سطح بین‌المللی ارتقا بخشیم.

منبع



منبع