عدم معطلی شناورهای ایرانی در بنادر کویت

عدم معطلی شناورهای ایرانی در بنادر کویت

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: چند موضوع مرتبط با حوزه دریا با مسئولان کویت مطرح شد که خوشبختانه در قالب 13 مصوبه تصویب و پذیرفته شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی به عنوان تنها نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت به منظور اخذ موافقت طرف کویتی به منظور رفع مشکلات بین دو طرف در بخش دریایی و بندری کشور حضور داشتم.

وی افزود: با توجه به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین که در سال‌های اخیر به وجود آمده بود، تقریباً همه مسائل را با طرف کویتی در میان گذاشتیم و با مذاکره و چانه‌زنی موضوعات مورد نظر را تأیید و تصویب کردیم. . .

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص مصوبات این جلسه گفت: چند موضوع مرتبط با حوزه دریا با مسئولان کویتی مطرح شد که خوشبختانه در قالب 13 مصوبه تصویب و پذیرفته شد.

اسعدی با اشاره به تعهد طرفین مبنی بر عدم ریختن زباله در آبهای بندری و منطقه ای در چارچوب اجرای قراردادهای حفاظت از محیط زیست دریایی مارپل، تصریح کرد: رعایت قراردادهای بین المللی امضا شده توسط دو کشور در چارچوب پیمان بین المللی دریایی. سازمان (IMO) به کلیه شناورها اجازه ورود به کشتی‌های فلزی و چوبی ایرانی با تجهیزات ایمنی به بنادر کویت را می‌دهد، از تاخیر غیرضروری شناورهای ایرانی در فاصله 20 مایلی کویت جلوگیری می‌کند و از ورود این شناورها در صورت رعایت الزامات ایمنی جلوگیری می‌کند. برخی از مصوبات این جلسه

وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد طرف ایرانی مبنی بر نصب دستگاه AIS (به منظور رفع نگرانی طرف کویتی) مبنی بر الزام شناورهای ایرانی به نصب تجهیزات ایمنی و شناسایی به منظور جلوگیری از تأخیر شناورها، ضرب الاجل تعیین شد. 4 ماه برای اجرای این مصوبه به تصویب رسید.

مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر گفت: برای جلوگیری از تاخیر طولانی شناورهای ایرانی، مقرر شد تمامی شناورها قبل از عزیمت به کویت اطلاعات ورود خود را به نمایندگی مربوطه در کویت اعلام کنند تا اجازه ورود به بندر را داشته باشند. بدون تاخیر و در اسرع وقت در این راستا بر ورود سریع کالاهای یخچال دار و فاسدشدنی تاکید کردیم که طرف کویتی متعهد به انجام آن شد.

اسعدی با اشاره به اعتراض کشتی ها و صاحبان کالای ایرانی به انحصار آژانس کشتیرانی در کویت توسط یک شرکت، تصریح کرد: از کویت خواسته شد تا بیش از 10 آژانس کشتیرانی جدید را از طریق فهرستی به طرف ایرانی اعلام کند تا این موضوع انحصاری حل شود. . این مورد توسط طرف کویتی پذیرفته شد.

وی یکی از مشکلات را سردرگمی شناورهای ایرانی به دلیل وضع و اجرای مقررات جدید در حوزه دریایی و بندری کویت دانست و تصریح کرد: مقرر شد طرف کویتی مقررات جدید را یک ماه قبل منعکس کند. اجرای آنها به منظور اطلاع مقامات بندری ایران.

مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر با اشاره به توافق برای تامین سوخت کافی برای کشتی ها برای رفت و برگشت گفت: به منظور ایجاد خط ارتباطی بین بنادر ایران و کویت به منظور پیگیری و رفع مشکلات شناورها. ، ایجاد یک مرکز ارتباطی بین 3 پورت پیشنهاد شد. سمت تردد ایرانی یعنی بندر خرمشهر، بندر امام خمینی و بندر بوشهر باید با بنادر کویتی دوحه، الشویخ و الشعبیه ایجاد شود که مورد تایید و تایید طرف کویتی است.

اسعدی تصریح کرد: افزایش تردد مسافر با تسهیل در روند تردد کشتی های مسافربری در خطوط ایران و کویت، صدور گذرنامه ساحلی برای ملوانان ایرانی، تسهیل در فرآیند امضا و تعویض پرسنل شناورها، عدم تاخیر در بازرسی و ورود کانتینرها از جمله این موارد بود. سایر موضوعات این جلسه که مورد بحث قرار گرفت.

لازم به ذکر است علیرضا محمودی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه، ابراهیم مشعل المظف سرپرست معاونت کنسولی وزارت امور خارجه کویت، نورالله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر حضور داشتند. در این نشست دو روزه حضور دارند. در چارچوب سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) امضا شد.