سفیر برزیل از ظرفیت‌های سرمایه گذاری و دریانوردی آبادان بازدید کرد

سفیر برزیل از ظرفیت‌های سرمایه گذاری و دریانوردی آبادان بازدید کرد

سفیر برزیل در تهران در سفر به آبادان از فرصت های سرمایه گذاری در این بندر و همچنین ظرفیت کشتیرانی اروندرود و بندر آبادان بازدید کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، لودمار گونچالس آگیلار نتو با اشاره به اینکه مجموع توانمندی های بنادر استان خوزستان توسط برزیل در حال بررسی است، گفت: فرصت های سرمایه گذاری در بندر آبادان و همچنین ظرفیت کشتیرانی در اروندرود نیز وجود دارد. بخشی از این شامل بررسی.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی برزیل مشتاق فعالیت تجاری در حوزه نفت و فرآورده های سوختی هستند، گفت: بخش مهمی از ظرفیت این نوع سرمایه گذاری در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد.
آگیلار نتو ادامه داد: حتما برای شناخت بهتر این ظرفیت های اقتصادی در آینده برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری این مجموعه بندری سفر جداگانه ای به بندر امام خمینی(ره) خواهم داشت.

سفیر برزیل همچنین میزان مبادلات تجاری ایران و برزیل در سال 2021 را حدود 1.2 میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: در سال 2022 این میزان به 4.2 میلیارد دلار رسیده است که با توجه به تجارت غیرمستقیم این دو کشور، حجم این مبادلات می تواند باشد. بیش از هفت میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی عراق را بازار مناسبی برای ترانزیت و صادرات کالا عنوان کرد و گفت: بندر آبادان به این کشور نزدیک است که می تواند زمینه توسعه تجارت در زمینه صادرات و ترانزیت کالاهای برزیلی را فراهم کند.

لودمار گونزالس آگیلارنتو سفیر برزیل در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به آبادان سفر کرد و از بندر آبادان، پالایشگاه و پتروشیمی این شهر بندری بازدید کرد.

در این بازدید کامبیز ملکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ضمن اشاره به توسعه اراضی و پایانه های تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پیشنهاد کرد که در سفر بعدی سفیر برزیل از نزدیک از نزدیک شاهد بازدید سفیر برزیل در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) قرار گیرد. ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مجتمع بندری امام خمینی و همچنین پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی باید در حوزه‌های صنایع شیمیایی، پالایشگاه‌ها، صنایع تبدیلی و ارزش افزوده قرار گیرد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95226/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44547