بزرگترین سازه شناور جهان در عربستان رونمایی شد

بزرگترین سازه شناور جهان در عربستان رونمایی شد

شهر هوشمند نئوم، یکی از اجزای کلیدی برنامه چشم انداز 2030 عربستان، به مرحله اجرا نزدیک می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، ساختار Oxagon در شهر هوشمند نئوم سروصدای زیادی ایجاد کرده است. Oxagon در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین سازه شناور جهان است که به لحاظ استراتژیک در نزدیکی کانال سوئز قرار دارد. این شاهکار تاریخی، عربستان سعودی را به عنوان یک مرکز حیاتی برای کشتیرانی و یک مرکز لجستیکی تثبیت کرده و نفوذ جهانی آن را افزایش خواهد داد.

قدرت اکساگون
در پروژه Oxagon، زیرساخت های دریایی در حال تعریف مجدد است. Oxagon با ظاهر هشت ضلعی نیمه شناور خود، طراحی قابل توجهی دارد که ترکیبی مطلوب از عملکرد و نوآوری به حساب می آید.

در Oxagon حتی امکانات ضروری مانند پایانه ها و مرکز تحقیقات اقیانوس شناسی تعریف شده است. علاوه بر این، بخش‌های شناور شش ضلعی توسط کانال‌های کوچک‌تری به هم متصل شده‌اند و شبکه‌ای آبی منحصربه‌فرد و جذاب شبیه به ونیز را تشکیل می‌دهند، اما این بار، نسخه عربی ونیز ایتالیایی.

اکساگون طبق آمار:
13 درصد تجارت جهانی از کانال سوئز می گذرد

– هسته مرکزی اکساگون حدود 48 کیلومتر مربع است

– تا سال 2030، 90 هزار نفر در این سازه زندگی خواهند کرد

– تا سال 2030، 70000 فرصت شغلی در آکساگون ایجاد خواهد شد

– 100 درصد انرژی موجود در اکساگون تمیز است
رونمایی از بزرگترین سازه شناور جهان در عربستان

مرکز صنایع پاک تفاهم نامه ای با وزارت صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی و اداره شهرهای صنعتی و مناطق فناوری عربستان سعودی (MODON) برای اجرای «برنامه کارخانه های آینده» امضا کرده است. هدف این برنامه تحول دیجیتالی بخش تولید عربستان سعودی و نوسازی چهار هزار کارخانه آن است.

پس از صدور پروانه بهره برداری صنعتی شرکت نیوم گرین هیدروژن، همه به موفقیت کلی پروژه شهر هوشمند نئوم امیدوار بودند.

شرکت نیوم گرین هیدروژن در نظر دارد با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ۱۰۰ درصد هیدروژن سبز را در مقیاس وسیع تولید کند. به عبارت دیگر، سعودی ها قصد دارند روزانه 1.2 میلیون تن آمونیاک سبز معادل 600 تن هیدروژن سبز تولید کنند.

در سال 2022، Neom Inva با Axagon در زمینه تولید انرژی وارد همکاری شد. شرکت اینوا قرار است با شرکت ژاپنی Itacho و شرکت فرانسوی Veolia در زمینه مدیریت آب، پسماند و انرژی همکاری کند. پیش بینی می شود یک کارخانه آب شیرین کن در سال 2025 به بهره برداری برسد.

همچنین شرکت نئوم برای ساخت، مالکیت و بهره برداری از اولین جایگاه سوخت هیدروژن در این شهر هوشمند با شرکت هواپیمایی عربستان سعودی قدرا قرارداد امضا کرده است.

مقامات عالی رتبه عربستان افق روشنی برای آینده دارند و خواهان حضور در صحنه بین المللی هستند. آنها از توسعه پایدار و پیشرفت های فناوری در کشور خود استقبال می کنند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96195

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48736