مرینپرس
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان آخرین وضعیت راهاندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راهاندازی هستیم.
به گزارش تین نیوز، حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان درباره فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، گفت: پس از راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد هستیم و خوشبختانه روند رو به رشدی را در این راستا تجربه میکنیم.
وی ادامه داد: تصمیم بر این است تا معافیتهای تعرفهای برای شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مد نظر قرار گیرد و اینگونه شاهد افزایش رغبت برای فعالیت از سوی خطوط کشتیرانی باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، استمرار آن است، عنوان کرد: خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و خوشبختانه در این مورد فعالیتها، نتیجه بخش بوده است.
یونسی با بیان اینکه فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، موجب افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا میشود، گفت: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابجایی کالای خود میکنند و میتوانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند.
وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیتها در بنادر انزلی و امیرآباد برای شرکت کشتیرانی دریای خزر، رضایت بخش بوده است و به طور حتم اگر استقبال صورت نگیرد برای شرکت کشتیرانی نیز راضی کننده نخواهد بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده است، افزود: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر گره خورده است و خوشبختانه در این راستا شرایط بندر انزلی مطلوب است.
یونسی ادامه داد: باید بدانیم شرایط بندر انزلی طی ۶ ماهه نخست سال جاری مطلوب است و تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۷۷ درصدی فعالیت کانتینری آن هستیم و علاوه بر این حدود ۲۷۷ درصد افزایش ترانزیت کالا را تجربه میکنیم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی ، نوشهر و امیرآباد آغاز شده است و در صورت وجود کانتینر ۲ بندر آستارا و فریدونکنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه میشوند و بر اساس برنامهریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان ، آکتائو و ماخاچکالا تردد خواهند کرد.