ترجمه سید ابوالفضل جعفری نژاد
معرفی
این گزارش وضعیت حمل و نقل کانتینری در فصل پیک و نقش تغییرات نرخ در این صنعت و وضعیت موجودی انبار و روند فروش در سه ماهه اول سال 2023 در آمریکا را نشان می دهد. این مقاله ابتدا به تغییرات ظرفیت حمل و نقل دریایی در اقیانوس آرام در سال 2023 اشاره می کند و بیان می کند که افزایش تعطیلی واردات و کاهش ظرفیت حمل و نقل باعث کاهش موجودی کالا در ایالات متحده می شود. سپس تغییرات نرخ ها در این صنعت بررسی و افزایش یافته است. همچنین به اعمال نرخ های عمومی (GRIs) توسط خطوط کانتینری نیز اشاره شده است.
به گزارش سی نیوز، مقاله زیر نیز به تحلیل شاخص های مختلف نرخ می پردازد. افزایش نرخ حمل و نقل در سواحل غربی چین و شاخص جهانی کانتینر برای مسیر شانگهای-لس آنجلس بررسی شده است. همچنین بر مقایسه نرخ ها در طول زمان تاکید شده است. در ادامه، تأثیر کاهش موجودی و هماهنگی بهتر بین واردات و مصرف مورد بررسی قرار میگیرد و سپس تمرکز اصلی یادداشتهای مشتری تحلیلگر بر روی نتایج فصلی خردهفروشان بزرگ ایالات متحده مورد بحث قرار میگیرد.
همچنین، این گزارش به ارزیابی شرکت تحقیقاتی Xeneta مبنی بر اینکه نرخ قراردادهای بلندمدت در مسیر آسیا-سواحل غربی به طور متوسط 1893 دلار در هر FEU است، استناد می کند. علاوه بر این، گزارش مذکور به تحلیل شاخصهای هزینه روزانه حمل و نقل دریایی بالتیک (FBX) برای سواحل غربی چین در هفتههای اخیر میپردازد.
در واقع هدف این گزارش نشان دادن تاثیر این افزایش قیمت بر زنجیره تامین و چالش هایی است که برای صنعت کشتیرانی بین المللی ایجاد می کند. افزایش هزینه حمل و نقل دریایی می تواند تاثیر مستقیمی بر هزینه های تولید، قیمت محصولات و سودآوری شرکت ها داشته باشد و در مواردی حتی منجر به کاهش تولید و اشتغال شود. همچنین این افزایش می تواند قیمت مصرفی کالاها را برای مصرف کنندگان افزایش دهد که تاثیر منفی بر بازار و فروش خواهد داشت.
افزایش فشار بر تقاضای مصرف کننده در فصل اوج مصرف
یکی از سناریوهای قبلی برای فصل اوج حمل و نقل کانتینری در سال 2023 در این سناریو اجرا شد که در آن واردکنندگان بیشتر تمایل دارند که کسب و کار خود را در بازار نقدی در زمانی که از خود راضی میشوند، حفظ کنند.
خطوط کشتیرانی و حمل و نقل دریایی به طور قابل توجهی ظرفیت کشتیرانی در اقیانوس آرام را کاهش می دهد. همزمان با افزایش تعطیلی واردات، موجودی مازاد کالاهای آمریکایی از بین خواهد رفت. در طی مبادلات، نرخهای نقدی روزانه جهشهای لحظهای قیمت و تغییرات ناگهانی قیمت را تجربه میکنند – مانند این که در فصل اوج ۲۰۲۰ پس از قرنطینههای کووید-۱۹ رخ داد – و در نتیجه واردکنندگان بدون پوشش قراردادی کافی گرفتار میشوند و با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
تخلیه بیش از حد انتظار ادامه داشته است. افزایش فشار بر تقاضای مصرف کننده در زمانی رخ می دهد که ظرفیت حمل و نقل در اقیانوس آرام به اندازه مورد انتظار کاهش نیافته است. نرخ های نقدی در اواسط آوریل به شدت افزایش یافت، اما از آن زمان کاهش یافته و بسیار ضعیف باقی مانده است. اکنون بیشتر صحبت از یک فصل اوج متعادل، که در بهترین حالت تقریباً با سطوح قبل از کووید-19 مطابقت دارد، وجود دارد.
نرخ های نقطه ای هنوز بسیار ضعیف هستند
در اواسط آوریل، خطوط کانتینری یک افزایش نرخ عمومی (GRI) را اجرا کردند که حداقل تا حدی موفقیت آمیز بود و در نهایت نرخ را از کف خارج کرد. با این حال، گزارش شده است که آنها افزایش نرخ عمومی برنامه ریزی شده (GRIs) را در اوایل و اواسط ماه مه به تعویق انداخته اند و اکنون در حال بررسی افزایش نرخ عمومی برنامه ریزی شده ژوئن (GRIs) هستند.
شاخص های نرخ نقطه ای نشان می دهد که سودهای اواسط آوریل تا حدودی گیر کرده است، اما نرخ ها اخیراً کاهش یافته اند.
عمر نوکتا، تحلیلگر کشتیرانی، مدیر عامل و رئیس تحقیقات کشتیرانی در Jefferies، یک شرکت خدمات مالی و سرمایه گذاری آمریکایی، در یادداشتی تحقیقاتی گفت: افزایش نرخ مشاهده شده در آوریل به تدریج کاهش یافته است.
در هفتههای اخیر، شاخص هزینه روزانه برای کرایه حمل و نقل دریایی دریای بالتیک (FBX) برای ساحل غربی چین به 1497 دلار در هر واحد معادل چهل فوت رسید.
به ازای هر چهل فوت نسبت به قبل از اواسط آوریل GRI 48 درصد افزایش یافته است، اما نسبت به 25 آوریل 14 درصد کاهش یافته است. GRI) در اواسط فروردین اما نسبت به 25 فروردین حدود 14 درصد کاهش داشته است. است.
بر اساس گزارش موسسه Drewry، شاخص جهانی کانتینر (WCI) برای مسیر تجاری شانگهای-لس آنجلس در هفتههای اخیر 1823 دلار به ازای هر FEU (واحد کانتینری چهل فوت) بود. نسبت به هفته 23 فروردین 9 درصد افزایش داشته است. اما این شاخص نسبت به هفته 30 فروردین 2 درصد کاهش نشان می دهد.
شاخص ساحل غربی چین (FBX China-East Coast) در همان تاریخ 2.302 دلار به ازای هر FEU بود که نسبت به اواسط آوریل 10 درصد افزایش داشت، اما نسبت به 24 آوریل 10 درصد کاهش داشت. در همان تاریخ، FBX China- ساحل شرقی در همان زمان 2.302 دلار به ازای هر FEU بود. این شاخص نسبت به اواسط فروردین 10 درصد افزایش اما نسبت به 24 فروردین 10 درصد کاهش را نشان می دهد.
نرخ WCI (شاخص جهانی کانتینر) برای خط تجاری شانگهای-نیویورک 2825 دلار به ازای هر FEU بود که نسبت به هفته 13 آوریل 11 درصد افزایش داشت اما نسبت به هفته 20 آوریل 1 درصد کاهش داشت. از نظر نرخ قرارداد، قیمت های جدید قراردادهای سالانه کشتیرانی اقیانوس آرام که در این ماه اجرایی می شود، به شدت کمتر از قراردادهای سال گذشته است.
بررسی های پژوهشکده هوش بازار زنتا این امر نشان می دهد نرخ قراردادهای بلندمدت در مسیر آسیا-سواحل غربی به طور متوسط 1893 دلار به ازای هر FEU است. این نشان دهنده کاهش 70 درصدی ارزیابی Xeneta از میانگین نرخ های بلندمدت در مسیر در اواخر نوامبر است، اگرچه هنوز 30 درصد افزایش نسبت به ارزیابی آن از میانگین نرخ لحظه ای فعلی دارد.
پیشرفت خرده فروشی در موجودی مازاد
شرکتهای حملونقل اقیانوسی مرسک و هاپاگ-لوید پیشبینی کردهاند که حجم حملونقل در اقیانوس آرام در نیمه دوم به دلیل موجودیها و پایانهای پایینتر افزایش مییابد و از نرخهای بالاتر حمایت میکند. آنها خاطرنشان کردند که حجم واردات کمتر از مصرف ایالات متحده است، زیرا از موجودی ها استخراج می شود.
با کاهش موجودی کالا، هماهنگی بهتری بین واردات و مصرف ایجاد می شود و این امر منجر به افزایش حجم واردات می شود. مشکل این است که مصرف در نیمه دوم ممکن است نسبت به نیمه اول کاهش یابد و سودهای متوالی ناشی از بازگشت به انبار را جبران کند.
یادداشت های مشتری تحلیلگر این هفته بر نتایج سه ماهه خرده فروشان بزرگ، از جمله Home Depot مستقر در نیویورک (NYSE: HD) متمرکز شده است. شرکت خردهفروشی آمریکایی تارگت (Target) با نماد سهام TGT در بازار نیویورک و فروشگاههای زنجیرهای والمارت (Walmart) با نماد سهام WMT در بازار نیویورک درج شدند.
موجودی انبارها در سه ماهه اول سال 2023 همچنان نسبت به سه ماهه اول سال 2019 (قبل از شیوع کووید-19) 60 درصد افزایش اسمی را نشان می دهد.
اما آمیت مهروترا، تحلیلگر ارشد حمل و نقل در دویچه بانک، معتقد است که “تا حد زیادی احتمالاً منعکس کننده تورم است.”
وی در بخش مصرف خاطرنشان کرد: با تعدیل و تنظیم تورم در بازار، در فروشگاههای زنجیرهای هوم دپو، اکنون تقاضای واحد به سطح قبل از همهگیری بازگشته است. کاهش 16 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2019 و افزایش 30 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2019.
گرگ ملیچ، تحلیلگر خرده فروشی در Orker ISI (Evercore ISI)، اشاره کرد که رشد فروش Target از رشد موجودی آن از سه ماهه اول سال 2019 پیشی گرفته است، “این نشان می دهد که Target[inventory]مشکلات پشت سر آنهاست.”[بیشازحدTargetدرپشتسرآنهاست[بیشازحدTargetدرپشتسرآنهاست»
اخیرا جان فورنر، رئیس والمارت در کنفرانسی گفت: “سه ماهه اول سال گذشته اوج موجودی بود. ما با 100000 کانتینر پشت سر هم که در بنادر تاخیر داشتند کار کردیم. بنابراین منتظر فصل بعدی هستیم. یا بیشتر هزینه ها را افزایش می دهد. با نزدیک شدن به نیمه دوم سال، اوضاع شروع به آرام شدن می کند.»
افزایش نگرانی در مورد مصرف
به گزارش مهروترا، «نتیجه نهایی این است که بر اساس تقاضای امروز، ما فکر می کنیم سطح موجودی انبار به حالت عادی بازگشته است، اما خطر عقب نشینی مصرف کننده بیشتر بر اساس از بین رفتن طیف گسترده ای از تقاضا است. نتایج و یافته های زنجیره Home Depot به وضوح تخریب تقاضا را در فضایی که شرکت روی آن متمرکز است – بازسازی خانه – نشان داد.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر خرده فروشی در سطح بالاتری نسبت به قبل از شیوع بیماری همه گیر قرار دارد و این نشان می دهد که با عادی شدن شرایط، فروش باید کاهش بیشتری پیدا کند.
تحلیلگر ارشد حمل و نقل دویچه بانک می نویسد: «فروش خرده فروشی خودرو و بنزین در ایالات متحده قبل از همه گیری بسیار پایدار بود.
وی توضیح داد: این روند نشان می دهد که در فروردین ماه، خرده فروشی (بدون احتساب فروش خودرو و بنزین) به صورت اسمی 15 درصد و بر اساس تورم تعدیل شده 5 درصد بیشتر از خط روند تاریخی بوده است.
مهروترا افزود: این نشان میدهد که برای بازگشت به روند قبل از شیوع بیماری کووید-19، باید خردهفروشی ماهانه 5 درصد کاهش پیدا کند و به حالت عادی بازگردد، به عبارت دیگر، فاصله زیادی بین وضعیت امروزی وجود دارد. و روند رو به جلو بیشتر با تورم توضیح داده می شود، که یک سوم آن با کشش هزینه توضیح داده می شود: 5 درصد به دلیل کشش، 10 درصد به دلیل تورم است.
جان چاپل، تحلیلگر حمل و نقل در Evercore ISI، گفت: “کاهش سهام نمادی از یک باد مخالف قوی برای کاهش تقاضای حمل و نقل در سال گذشته بوده است، و تکمیل نزدیک این فرآیند تنبیهی اعتبار کمی را به همراه دارد.
با این حال، او هشدار داد که: “طرف تقاضا و آنچه خرده فروشان با آن سر و کار دارند و در مورد موجودی به اصطلاح “اندازه مناسب” فکر می کنند نیز یک هدف متحرک است و احتمالاً بسیار کمتر از آنچه بسیاری در فصل اوج انتظار دارند خواهد بود. آینده. – مانند انتظاری که در ابتدای سال داشتند – مورد توجه و پیش بینی قرار گرفته است.
چاپل افزود: “بنابراین، مطمئناً به نظر می رسد که در مورد موجودی باید به عقب برگردید، اما هنوز ابهامات زیادی وجود دارد زیرا خرده فروشان باید سرعت ذخیره سازی مجدد در کوتاه مدت را در نظر بگیرند.”
چه زمانی کالاهای کریسمس باعث افزایش واردات می شود؟
تجارت کالاهای تعطیلات همچنان یکی از مهمترین عوامل در فصل اوج است. در حال حاضر، بسیاری از بارهای تعطیلات برای این زمان در سال 2022 آماده شده اند.
“ژنرال سروک” مدیر اجرایی بندر لس آنجلس، در یک کنفرانس مطبوعاتی در اکتبر 2022، او اظهار داشت: «سپتامبر به طور سنتی یک ماه پرتیراژ برای محصولات پایان سال است. به اسباب بازی ها و بازی ها، لباس، کفش و سایر محصولات فکر کنید. “این اقلام هدیه تعطیلات به طور قابل توجهی در مقایسه با سپتامبر 2021 کاهش یافته است، عمدتا به این دلیل که آنها زود به دست آمده اند.”
وی تصریح کرد: خرداد و تیر فصل اوج ما بود زیرا واردکنندگان تلاش کردند تا ورود این کالاها را افزایش داده و از عرضه به موقع آن به بازار اطمینان حاصل کنند و در ابتدای فصل پیک سال 2022 شاهد ناآرامی های کارگری بودیم. نارضایتی در بندر ساحل غربی، ترس از تاخیر در تحویل کالا به دلیل ازدحام.
مدیر اجرایی بندر لس آنجلس وی افزود: برنامه های این اپراتور هنوز به طور کامل به حالت عادی برنگشته است، اما امسال صف بندری وجود ندارد و در حال حاضر واردکنندگان زنجیره تامین خود را به بنادر شرق و سواحل خلیج فارس منتقل کرده اند و تمرکز خود را روی این مسیر گذاشته اند. برای جلوگیری از خطر نیروی کار داده اند.
بنابراین نیازی به عجله برای واردات کالاهای تعطیلات نیست. سروکا طی یک کنفرانس تلفنی گفت که فصل اوج امسال دیرتر خواهد رسید و ممکن است کوتاه شود.
سروکا گفت: برآورد من از فصل پیک، بر اساس سفارشهای خریدی که قبلا منتشر شده و همچنین بحث و مذاکره با خردهفروشان، تولیدکنندگان و شرکتهای خودروسازی، این است که احتمالاً فصلی در شهریور و مهر خواهد بود. اوج نسبتا کوتاهی خواهیم داشت.
او افزود: «برای کسانی که میخواهند از تاریخهای داخل فروشگاه و DC مطمئن شوند، این فصل اوج ممکن است کمی زودتر از سپتامبر و اکتبر شروع شود. اما اگر مردم سعی کنند محموله های لحظه آخری را دریافت کنند، این فصل اوج ممکن است تا نوامبر ادامه یابد و کمی بیشتر طول بکشد.
آلن مک کورکل، مدیرعامل Usain Terminals لس آنجلس در همان کنفرانس مطبوعاتی گفت: «بر اساس بازخوردی که از پایگاه مشتریان خود دریافت میکنیم، به نظر میرسد که ما کمی بیشتر از یک اوج معمولی خواهیم داشت. با ورود به ماه های تابستان و پاییز، شاهد افزایش حجم عرضه و عرضه مجدد در فصل تعطیلات خواهیم بود.»
تولید و انتشار اختصاصی: دریا نیوز
منبع: https://www.hellenicshippingnews.com/container-shipping-under-pressure-as-peak-season-hopes-dim/
لینک کوتاه: https://seanews.ir/48766