به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری دهم دریا؛ CLdN، ارائهدهنده خدمات لجستیک جهانی، از یک کشتی رورو مجهز به بادبانهای تاشو برای پوشش مسافتهای دریای داخلی در آلمان رونمایی خواهد کرد.
MV Delphine اولین کشتی در ناوگان CLdN است که به این سیستم مجهز شده و از 27 فوریه در Zeebrugge بلژیک راه اندازی می شود.
در مارس 2022، مالک کشتی قراردادی را با شرکت فنلاندی Norsepower برای اجرای نصب بادبان امضا کرد. Norsepower تخمین می زند که این فناوری مصرف سوخت و انتشار کربن را بسته به مسیر بین 7 تا 10 درصد کاهش می دهد.
کشتی دلفین در سال 2018 با ظرفیت 27687 dwt و طول 767 فوت ساخته شد. این کشتی که در کشور مالت به ثبت رسیده است، دارای مساحت عرشه نزدیک به 8000 متر است که آن را به بزرگترین کشتی در نوع خود از نظر سفرهای داخلی تبدیل می کند.
بر اساس اعلام AIS؛ دلفین در 17 فوریه وارد روستوک آلمان شد و در آنجا آخرین مرحله نصب بادبان های تاشو انجام شد. لازم به ذکر است؛ این کشتی مجهز به دو بادبان تاشو است که هر کدام تقریباً 115 فوت ارتفاع و 16 فوت قطر دارند.
CLdN گزارش می دهد که سیستم بادبان کاملاً خودکار است و هر زمان که باد به اندازه کافی قوی باشد، بادبان ها به طور خودکار شروع به کار می کنند و در مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای صرفه جویی می کنند.
گروه کشتیرانی CLdN گزارش می دهد که این کشتی در حال حاضر یکی از کم مصرف ترین کشتی های مسافرتی کوتاه مسافت در جهان است.
این کشتی بیش از هشت هزار متر خطی ظرفیت بار دارد و بین بریتانیای کبیر، ایرلند و اروپا ترانزیت می کند. بر اساس گزارش CLdN، این بزرگترین و یکی از کممصرفترین کشتیهای RoRo در مسافت کوتاه در جهان است که با 28 گرم دیاکسید کربن به ازای هر تن بار حمل شده در هر کیلومتر منتشر میشود.
من باید بگویم؛ بادبان ها قابل کج هستند و به کشتی اجازه می دهند از زیر پل ها عبور کند و انعطاف پذیری عملیاتی خود را حفظ کند.
CLdN اعلام کرد که با دپارتمان فناوری دریایی در دانشگاه گنت برای مطالعه عملکرد بادبانها در MV Delphine در ماههای آینده همکاری خواهد کرد.
CLdN بهترین عملکرد را در میان همتایان کشتیرانی سر به سر خود در شمال غربی اروپا دارد و کمترین انتشار CO2 را به ازای هر تن بار حمل شده با ناوگان کشتی های مدرن خود تولید می کند.
گری واکر، مدیر عملیاتی CLdN گفت: «CLdN با سرمایهگذاری در کشتیها و پایانههای پیشرفته، مشتریان خود را قادر میسازد تا ردپای کربن خود را بهبود بخشند و از آنها حمایت کند تا زنجیرههای تأمین خود را کارآمدتر و قویتر کنند».
در حالی که صنعت کشتیرانی جهانی برای استقرار نیروی محرکه با کمک باد برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود کارایی کشتی رقابت می کند، CLdN قصد دارد از این کشتی برای نشان دادن عملکرد بادبان ها در شرایط عملیاتی عادی استفاده کند.
بازنشر: سی نیوز
منبع: https://www.goftemandarya.com/1301
لینک کوتاه: https://seanews.ir/44515