کد خبر: ۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
شرکت کشتی‎سازی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن از رویای خود برای ساخت کشتی‎های کروز برای خطوط کشتیرانی مسافری اروپایی دست کشید.

شرکت کشتی‎سازی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن از رویای خود برای ساخت کشتی‎های کروز برای خطوط کشتیرانی مسافری اروپایی دست کشید و مانند گذشته به ساخت کشتی‎های تفریحی کوچک و متوسط خواهد پرداخت.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، این تصمیم به دنبال این گرفته شد که میتسوبیشی برای ساخت دو فروند کشتی کروز مقدار زیادی ضرر کرد.

شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI)، چهارمین کشتی سازی بزرگ ژاپن، در سه سال مالی پی در پی در مجموع 238 میلیارد ین (2.3 میلیارد دلار) ضرر ثبت کرد که دلیل آن هزینه های سربار و تاخیر در ساخت دو فروند کشتی کروز 100 هزار تنی برای خطوط کشتیرانی Carnival Corp بود.

شینیچی میاناگا، مدیر اجرایی MHI روز سه شنبه (27 مهر 1395) در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اعلام کرد: "فکر می کردیم که بتوانیم به نحوی این فعالیت را به اتمام برسانیم، اما به ما ثابت شد که نیازمند فرآیند دقیق تصمیم گیری و مدیریت ریسک هستیم."

ساخت کشتی های مورد نظر کشتیرانی کارنیوال با نقص موتور، تغییرات لحظه آخر در طراحی، و وقوع چندین مورد آتش‎سوزی روی عرشه این دو کشتی به مشکلات جدی برخورد. این حوادث تحویل این دو فروند کشتی را بیش از یکسال به عقب انداخت و هزینه های ساخت را برای کشتی نخست به میزان چهار برابر افزایش داد. شرکت MHI در گزارش خود بیان کرده است که هزینه ساخت کشتی کروز نخست به دو میلیارد دلار رسید.

این شرکت ژاپنی در گزارش خود آورده است که از این پس MHI به ساخت کشتی های کوچکتر مانند کشتی‎های مسافری 40 هزار تنی ادامه می‌‎دهد چراکه از نظر نیروی کار و زنجیره تامین داخلی قادر به تامین و مدیریت این چنین پروژه هایی است.

هم اکنون بیش از 90 درصد کشتی های کروز جهان در کشتی‎سازی های اروپایی ساخته می شوند.

شرکت کشتی سازی MHI بیشتر در ساخت کشتی های تجاری به ویژه کشتی های حمل LNG تبحر دارد.

مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: