آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
قدردانی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از نیروی دریایی سپاه و ارتش؛
پیش‌بینی می‎شود تحولات مثبتي در بخش حمل و نقل دريايی مواد نفتی رخ دهد و نرخ‌های حمل و نقل و اجاره کشتی‌های نفتکش افزايش يابد.

مديرعامل شركت ملی نفتكش ايران گفت: امروز و با اجرايی شدن برجام، امكان تامين فاينانس برای بخش دريايی كشور با نرخ مناسب فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مارين‌تايمز، دكتر علي‌اكبر صفايی امروز (سه شنبه، ششم مهر ماه) در بيست و چهارمين همايش هماهنگی ارگان‌های دريايی  ضمن گراميداشت هفت ملي دريانوردي با بیان این مطلب گفت: در اين ارتباط شركت ملی نفتكش ايران آماده است به متقاضيان فاينانس كمك كند و تجربيات خود را در اختيار آنها قرار دهد.

مدير عامل شركت ملی نفتكش سپس با اشاره به اجاره تعدادی از كشتی‎های اين شركت توسط اجاره‌دهندگان خارجی افزود: ناوگان شركت ملی نفتكش ايران به موفقيت و دستاوردهای خوبی دست پيدا كرده و علاوه بر حمل محمولات نفتی كشور موفق شده است به بازارهای بين‎المللی نيز خدمات ارائه كند.

نرخ اجاره کشتی های نفتکش افزایش می‎یابد

صفايی سپس به وضعيت حمل و نقل دريايی در بازارهای بين‌المللی اشاره كرد و افزود: در حال حاضر وضعيت بازار حمل و نقل دريايی به لحاظ نرخ مطلوب نيست با اين وجود پيش‌بينی می‎شود تحولات مثبتي در اين حوزه به‌خصوص در بخش حمل و نقل دريايی مواد نفتی رخ دهد و نرخ‌های حمل و نقل و اجاره کشتی‌های نفتکش افزايش يابد.

عضو هيات مديره شركت ملی نفتكش ايران در توضيح وضعيت بازار به نرخ اجاره كشتی‎ها پرداخت و افزود: در حال حاضر اجاره روزانه يك كشتی VLCC به قیمت ٢٦هزار دلار است، اين در حالی است كه هزينه روزانه يك كشتی هشت تا 12 هزار دلار در روز مي رسد.

به گفته صفایی، یک کشتی با قیمت 85 میلیون دلار در اين شرايط و با نرخ هاي فعلي ، به راحتي توان تامین هزینه‌های خود را ندارد.

وي با بيان اينكه با وجود این، شرايط برای همه كشتی‎ها صادق است و پوشش هزينه‌های كشتی براي شركت‌های كشتيرانی دشوار است، گفت: در اين شرايط حفظ و افزايش ظرفيت ناوگان كار بسيار بزرگی است که در اين بين شركت ملی نفتكش ايران ضمن دستيابی به عنوان بزرگترين ناوگان كشتيرانی نفتی جهان توانست با وجود بالابودن هزينه‌ها علاوه بر حفظ ظرفيت ناوگان به سودآوری هم برسد.

وي سپس به اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و از فعاليت‌های بخش دريايی كشور به عنوان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در دوران تحريم و پسا برجام نام برد.

صفايی در اين زمينه به اقدامات شركت ملی نفتكش در زمينه تحقق سياست های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در راستای استفاده از توان داخل، شركت ملی نفتكش در حال حاضر بيش از ٩٠درصد سوخت مورد نياز ناوگان خود را از داخل تامين می‎كند.

عضو هيات مديره شركت ملی نفتكش ايران به توليد رنگ و روغن‌های دريايی در كشور كه با پشتيبانی شركت‌های داخلی روند رو به توسعه را در پيش گرفته است، ادامه داد: علاوه بر تهيه اقلام مصرفی ناوگان از داخل، رنگ و روغن و مواد شيميايی ناوگان نيز از توليدكنندگان داخلی كشور تهيه می‎شود.

وی اضافه كرد: علاوه بر اين در جذب نيروی انسانی نيز در سال جاری ٤٠٠ دريانورد ايرانی جذب ناوگان شركت ملی نفتكش شدند كه اين تعداد تا پايان سال به ٧٠٠ نفر بالغ خواهد شد.

قدردانی از نیروی دریایی سپاه و ارتش

صفايی در پايان با اشاره به برخورداری ناوگان شركت ملی نفتكش از بيمه، كلاس و گواهينامه‌های معتبر بين‌المللی افزود: استفاده از خدمات موسسات بيمه‌ای و رده‌بندی داخل نيز به عنوان يك سياست ادامه پيدا خواهد كرد.

وي همچنين با اشاره به تردد ايمن كشتي‌هاي شركت ملي نفتكش ايران در آب‌هاي بين‌المللي، اين مهم را مرهون حضور و پشتيباني نيروي دريايي سپاه و ارتش دانست و از اقدامات آنها در حفاظت از ناوگان نفتکش کشور در مقابل حملات دزدان دریایی تشکر و قدردانی کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: