کد خبر: ۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
به تازگی یکی از دادگاه های کره جنوبی رای به فروش کشتی های هانجین داده است، و کمیته خدمات مالی اين كشور نیز از هيونداي خواسته است که دارایی های هانجین را خریداری کند.

تحلیلگران موسسه مشاوره Drewry انگلیس اعلام کردند که ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کره جنوبی اتحاد تازه تاسیس THE را در موضع ضعف قرار می دهد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، بر این اساس در بهار سال آینده میلادی اتحاد THE تنها 24 درصد از ظرفیت مسیر شرق-غرب را در اختیار خواهد داشت و توانایی کمی در افزایش کشتی های جدید دارد. هانجین دومین شرکت بزرگ عضو اتحاد THE بود که 460 هزار TEU خود را به این مسیر اختصاص داده بود.

از سوی دیگر، اتحادهای رقیب یعنی 2M و Ocean هر یک به ترتیب 31 و 34 درصد ظرفیت کشتیرانی این مسیر را در اختیار دارند.

علاوه بر این، احتمال می رود که از سال آینده کشتیرانی هیوندای (HMM) به اتحاد 2M بپیوندد. همچنین احتمال می رود که HMM تعدادی از کشتی های هانجین را خریداری کند و به این ترتیب ظرفیت اتحاد 2M را بالاتر ببرد.

به تازگی یکی از دادگاه های کره جنوبی رای به فروش کشتی های هانجین داده است، و کمیته خدمات مالی کره جنوبی نیز از HMM خواسته است که دارایی های هانجین را خریداری کند. به این شکل هر دو طرف این معامله تحت فشارهای دولت کره جنوبی قرار گرفته اند.

در همین حال، موسسه دروئری هشدار داده است که اضافه کردن بیش از اندازه ظرفیت هانجین به اتحاد 2M می تواند مسائل دیگری را به دنبال داشته باشد. دروئری در گزارش خود آورده است: "اضافه کردن ظرفیت 2M می تواند رقابت را از بین ببرد."

هم اکنون ورشکستگی هانجین موجب افزایش میان مدت نرخ حمل و نقل دریایی کانتینری شده است. ظرفیت خطوط کشتیرانی به ویژه در مسیرهای شرقی تکمیل شده است و انتظار می رود این شرایط تا نیمه اکتبر 2016 ادامه یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: