آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
با این شرایط ؛
دادگاه کره جنوبی که مسئولیت بررسی وضعیت شرکت کشتیرانی هانجین را دارد، اعلام کرد: برنامه نجاتی که هانجین ارائه کرده "به شکل واقع بینانه‎ای غیرممکن" است.

دادگاه کره جنوبی که مسئولیت بررسی وضعیت شرکت کشتیرانی هانجین را دارد، اعلام کرد که در صورتیکه بدهی‎های اولویت‎دار این شرکت مانند اجاره عقب مانده کشتی‎ها بیش از یک تریلیون یوان (896 میلیون دلار) باشد، برنامه نجاتی که هانجین ارائه کرده است "به شکل واقع بینانه‎ای غیر ممکن" است.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، خطوط کشتیرانی هانجین، هفتمین شرکت بزرگ کشتیرانی کانتینری جهان، در پایان ماه آگوست 2016 میلادی خود را در آستانه ورشکستگی اعلام کرد و باید تا ماه دسامبر امسال برنامه نجات خود را به دولت کره جنوبی ارائه دهد.

بدهی های این شرکت از مرز شش تریلیون یوان (5.4 میلیارد دلار) گذشته است. در همین حال، اشتیاق کم دولت کره جنوبی برای کمک به این شرکت کشتیرانی دولتی، موجب شده که کارشناسان امید اندکی برای نجات هانجین داشته باشند.

بدهی های اولویت دار به گونه‎ای از بدهی ها اطلاق می شود که باید در وهله نخست پرداخته شوند و شامل اجاره های معوقه، پرداخت ضرر به ارسال کنندگان کالا و ... می‎شود. مقدار اجاره معوقه کشتی های شرکت هانجین به 40 میلیارد یوان رسیده است. در همین حال، ضرر و زیانی که هانجین باید به ارسال کنندگان کالا پرداخت کند به طور قانونی ازسه تا هفته پس از مهلت تحویل کالا به صاحبان آنها آغاز می‎شود.

هانجین در تلاش است تا در وهله نخست کشتی‎های اجاره ای خود را بلافاصله به صاحبان آنها بازگرداند. این شرکت همچنین در پی تامین مالی برای تخلیه بیش از 14 میلیارد دلار محموله سوار بر کشتی های خود است که در سراسر جهان سرگردان شده اند.

ناوگان کشتیرانی هانجین متشکل از 141 فروند کشتی است که از این میان 97 فروند آنها کشتی‎های کانتینری هستند. در میان کشتی‎های کانتینری هانجین 60 فروند اجاره ای و 37 فروند دیگر ملکی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: