کد خبر: ۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
پاناما به کنوانسیون بین‎المللی هنگ کنگ (HKC) ملحق شد.

پاناما به عنوان بزرگترین کشور ارائه کننده خدمات پرچم (Flag state) به کشتی‎های سراسر جهان، به کنوانسیون بین‎المللی هنگ کنگ (HKC) در زمینه اوراق ایمن و سازگار محیط زیست کشتی ملحق شد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، این کنوانسیون طراحی، ساخت، اداره، و آماده سازی کشتی‎ها برای اوراق ایمن و دوست‎دار محیط زیست را شامل می‎شود. این کنوانسیون به گونه ای تدوین شده است که ایمنی و بهره وری کشتی‎ها را در زمان فعالیت بر روی دریا تحت تاثیر قرار ندهد.

آرسنیو دومنیگز، سفیر و نماینده دائم پاناما در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در دیدار با کیتاچ لیم، دبیرکل IMO روز دوشنبه (29 شهریورماه 1395) ملحق شدن کشورش به کنوانسیون مزبور را اعلام کرد.

الحاق پاناما به کنوانسیون هنگ کنگ گام بلندی در اجرای این کنوانسیون محسوب می‎شود چراکه 330 میلیون DWT کشتی یا 18 درصد ظرفیت ناوگان جهانی تحت پرچم این کشور هستند.

تا پیش از این چهار کشور فرانسه، بلژیک، نروژ، و جمهوری کنگو به کنوانسیون هنگ کنگ ملحق شده بودند. این چهار کشور در مجموع دو درصد تناژ کشتی‎های تجاری جهان را در اختیار دارند. دانمارک نیز به تازگی اعلام کرده است که تا بهار 2017 میلادی به این کنوانسیون خواهد پیوست.

کنوانسیون هنگ کنگ که در سال 2009 به تصویب رسید باید تا 24 ماه پس از اینکه 15 کشور (یا 40 درصد تناژ کشتی‎های تجاری) به آن ملحق شدند اجرایی شود. الحاق به کنوانسیون هنگ کنگ برای تمامی کشورها آزاد است. همچنین یکی دیگر از شرایط 15 عضو کنوانسیون هنگ کنگ این است که مجموع بیشترین حجم اوراق کشتی‎های این کشورها در 10 سال گذشته نباید کمتر از سه درصد تناژ کشتی‎های تجاری آنها بوده باشد.

مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: