آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
اعلام خطر ورشکستگی هانجین که در شلوغ‌ترین فصل بازار کانتینری رخ داد موجب افزایش موقتی نرخ حمل و نقل کالا شده است، بنابراین در این میان دیگر خطوط کشتیرانی از این وضعیت بهره‌مند می‎شوند.

موسسه رده بندی Moody’s اعلام کرد که اختلال در ارسال محموله‌های خطوط کشتیرانی هانجین موجب افزایش موقتی نرخ حمل و نقل کالا شده است که این وضعیت به نفع سایر کشتیرانی‌هایی است که باید جای خالی هانجین را پر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل مارین تایمز، ماریا مازلوسکی، تحلیلگر ارشد مودیز گفت: اتفاقی که برای هانجین افتاد در زمانی رخ داد که به طور معمول شلوغ‌ترین فصل بازار کانتینری است. در میان شرکت‌هایی از این وضعیت بهره‌مند می‎شوند که می‌توان از خطوط کشتیرانی مرسک، هاپاگ لوید، و CMA CGM نام برد.

خطوط کشتیرانی هانجین در پایان ماه آگوست 2016 میلادی خود را در آستانه ورشکستگی اعلام کرد. در نتیجه همین اعلامیه، بخشی از ناوگانش در نقاط مختلف دریا سرگردان شدند زیرا در بنادر مختلف جهان نسبت به ورود کشتی‌های این شرکت ممانعت شد. دلیل این عمل بنادر، ترس از عدم پرداخت‌هزینه‌های تخلیه بار و بارگیری کشتی‌های هانجین از سوی این شرکت بود. این در حالی است که موسسه مودیز اعلام کرد که معلوم نیست این فرآیند چقدر طول بکشد اما گام‌هایی در راستای حل مشکلات هانجین برداشته شده است.

شرکت هانجین گروپ، شرکت مادر خطوط کشتیرانی هانجین، و به ویژه مدیرعامل آن برنامه‌هایی را اعلام کرده‌اند که هانجین بتواند از طریق تامین مالی، محموله‌های کنونی روی کشتی‌های خود را به مشتریانش تحویل دهد.

موسسه مودیز در گزارش خود آورده است: "در شرایط سخت بازار کشتی‌های کانتینری، افزایش موقت نرخ‌ها، می‌تواند نقدینگی مورد نیاز خطوط کشتیرانی را تامین کند. این موسسه اطلاعاتی افزود که حتی چند هفته فعالیت با نرخ‌های بالاتر در شلوغ‌ترین فصل سال می‌تواند عملکرد مالی خطوط را در سه ماهه سوم سال تقویت کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: