کد خبر: ۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی برای ایجاد یک اتحاد کشتی‎سازی با شرکت‎های کشتی‎سازی Imabari، Oshima، و Namura وارد مذاکره شد.

 شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) برای ایجاد یک اتحاد کشتی‎سازی با شرکت‎های کشتی‎سازی Imabari، Oshima، و Namura که به ترتیب نخستین، سومین، و چهارمین شرکت های بزرگ ژاپن از نظر تناژ کشتی‎های ساخته شده هستند، وارد مذاکره شد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، به نوشته روزنامه Korea Herald، هدف از ایجاد چنین اتحادی استفاده از منابع یکدیگر به منظور رقابت موثرتر با کشتی سازی های چینی و کره ای است.

در صورت این اتحاد، دومین شرکت بزرگ کشتی سازی جهان پس از شرکت صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی شکل می گیرد.

کشتی‎سازی میتسوبیشی اعلام کرده است که صنعت کشتی‎سازی ژاپن به قدم‎هایی سریع و روبه جلو نیاز دارد تا بتواند مزیت رقابتی خود را حفظ کند و رشدی پایدار در بازارهای جهانی داشته باشد.

علاوه بر همکاری اتحاد مورد نظر در زمینه های کشتی‎سازی، تحقیق و توسعه، و تامین کالا، میتسوبیشی در حال پیدا کردن راه حلی است که بتواند برخی مشاغل خود را به سه شرکت جوانتر برون سپاری نماید. به این طریق میتسوبیشی خواهد توانست اقتصاد به مقیاس را در فرآیند خود ایجاد کرده و مزیت رقابتی خود در قیمت را بالاتر ببرد.

شرکت کشتی سازی هیوندای کره جنوبی با ساخت 6.2 میلیون تن کشتی در سال 2015 در صدر جدول کشتی سازان برتر جهان قرار گرفت. دو کشتی سازی دیگر متعلق به هیوندای یعنی شرکت های Hyundai Samho و Hyundai Mipo در مکان های سوم و ششم قرار گرفتند.

شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دوو کره جنوبی نیز با ساخت 3.6 میلیون تن کشتی هم اکنون در مقام دوم قرار دارد. کشتی سازی سامسونگ با ساخت سه میلیون تن کشتی در سال 2015 در رده چهارم ایستاده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: